توزیع 100 هزار تخته چادر از سوی مردم همدان به زلزله‌زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت : مردم استان همدان 100 هزار تخته چادر به ارزش 57 میلیارد تومان برای زلزله زدگان کرمانشاهی ارسال کردند.

توزیع 100هزار تخته چادراز سوی مردم همدان به زلزله‌زدگان غرب کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه ای، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: مردم استان همدان ۳۰۰میلیون تومان به مناطق زلزله‌زده کمک کردند.

کارخانه ای با اشاره به اعلام شماره حساب از طرف جمعیت هلال‌احمر کشور، کمک‌های نقدی مردم سراسر کشور به حساب جمعیت هلال احمر واریز و برای تجهیز انبارهای جمعیت و خرید کالاهای ضروری هزینه می‌شود زیرا در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، بخشی از موجودی انبار صرف کمک به این مناطق شده و باید جای آن‌ها پر شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان با اعزام تیم‌های مورد نیاز وظایف خود را در مناطق زلزله‌زده انجام داده و با واگذاری کار به سایر استان‌ها بازگشته است، افزود: این جمعیت کار انتقال مردم و اسکان اضطراری در چادرها را به‌خوبی انجام داد، اما تهیه و ارسال کانکس جزء وظایف هلال‌احمر نیست و سایر دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از حضور نزدیک به 200 امدادگر و عضو این جمعیت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این افراد از ساعت‌های نخست پس از وقوع حادثه تا 18 روز بعد انجام وظیفه کردند.

وی عنوان کرد: یکی از این موارد، درخواست برخی از آموزشگاه‌های آزاد استان همدان برای تدریس است و مدرسان این آموزشگاه‌ها قصد دارند تا با حضور درمناطق زلزله‌زده کرمانشاه و برگزاری کلاس‌های تقویتی، دانش‌آموزان را برای کنکور 97 آماده کنند.

کارخانه‌ای با اظهار اینکه این کار روحیه امید به زندگی را بین نوجوانان می‌دمد، گفت: خرید کتاب‌های لازم برای این دانش‌آموزان 250 میلیون تومان پول نیاز دارد که در حال رایزنی با افراد خیر برای تأمین این مبلغ هستیم.

وی بیان کرد: البته ناشران کتاب‌های تقویتی و آمادگی برای کنکور نیز اعلام کرده‌اند که آماده فروش این کتاب‌ها با تخفیف‌های ویژه هستند.

کارخانه ای گفت: یک عینک‌ساز به‌صورت داوطلبانه در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و پس از معاینه مراجعه‌کنندگان و اندازه‌گیری شماره چشم آن‌ها برای 500 نفر که عینک خود را در زلزله از دست داده بودند، عینک رایگان ساخت.

انتهای پیام /غ

کمک 300 میلیون تومانی مردم استان همدان به زلزله زدگان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.