۱۴ دی ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری یادواره ۹۰۰ شهید شهرستان‌های زاهدان، خاش و میرجاوه

یادواره ۹۰۰ شهید شهرستان‌های زاهدان، خاش و میرجاوه در حسینیه عاشقان ثارالله در زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره ۹۰۰ شهید شهرستان‌های زاهدان، خاش و میرجاوهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرماندار خاش  در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدانگفت: از نسلی که اوایل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند شهیدان و جان نثارانی همچون شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم که بدون هیچ ترس و واهمه‌ای با مظلومیت تمام به دست داعشیان دست پرورده استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل شهید شد و یا شهید عشوری شهید مدافع امنیت که جان خود را در راه حفظ امنیت کشورفدا نمود تربیت و بوجود آمده اند که این جای بسی افتخار دارد.

محمداکبر چاکرزهی افزود: به منظور ارج نهادن از مقام والای شهید و شهیدان باید همچین مراسماتی برگزار شود و ابتکار خوبی است که برای اولین بار همچین مراسمی بصورت مشارکتی برگزار می‌گردد.

محمد میهنی فرماندار میرجاوه اضهار داشت:برگزاری همچین جلساتی بصورت متمرکز باعث آشنایی خانواده‌های شهداء در در این سه شهرستان می‌گردد و با برگزاری همچین مراسماتی است که می‌شود ذره‌ای از ایثار و از خودگذشتگی شهداء و خانواده شهداء را منعکس نمود و ارج نهیم.

سرپرست فرمانداری زاهدان نیز گفت: دستاورد اساسی حضرت امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی، احیاء اسلام ناب محمّدی (ص) و مهمترین ویژگی آن احیاء فرهنگ شهادت و ایثارگری بود. با مروری گذرا در فرایند نهضت امام خمینی و قوام نظام اسلامی به خوبی می‌توان دریافت که اگر فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری نبود، نه انقلاب به پیروزی می‌رسید و نه نظام اسلامی دوام می‌یافت، همانگونه که در صدر اسلام نیز اگر این ویژگی نبود نه اسلام شکل گرفته بود و نه دوام می‌یافت.

شهنوازی افزود: در شهر زاهدان مدتی قبل شاهد خاکسپاری و تدفین دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بودیم که همگان دیدند که مردم متدین و انقلابی زاهدان با چه شور و شوقی در این مراسم حضور یافتند و دلیل این حضور چیزی نبود غیر از ارج نهادن به مقام والای شهداء عزیزمان و ارادتی که نسبت به این عزیزان در دلشان دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: در جامعه ما اکنون نسل سوم و چهارم بعد از انقلاب در حال رشد و شکوفا شدن هستند نسلی که جنگ و دلاوری‌های شهداء و جوانان نسل اول انقلاب را از نزدیک ندیده است و این وظیفه ما مسئولین و نهاد‌های انقلابی است که نسبت به معرفی ایثارگری‌های شهیدان گرانقدرمان به فرزندان امروز انقلاب اقدام کنیم و یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به این هدف برگزاری یادواره و کنگره شهداء و شهیدان است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان گفت: امروز خداوند متعال این توفیق را نصیب ما مسئولین شهر‌های زاهدان، خاش و میرجاوه کرده است که با برگزاری یادواره و کنگره ۹۰۰ شهید این شهرستان‌ها در ۱۴ دی ماه سال جاری در محل حسینیه عاشقان ثارالله (ع) با میزبانی از خانواده‌های این شهداء عزیز قدمی در راه حفظ جایگاه و شأن شهیدان عزیزمان بر داریم تا جوانان ما بیشتر با این بزرگواران و روحیه جان نثاری و از خود گذشتگی ایشان در راه خدا آشنا شوند.

انتهای پیام/ع

برگزاری یادواره شهدایسیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار