رئیس سازمان برنامه و بودجه ایلام خبر داد؛

سهم ایلام از بودجه 97بیش از 14هزار میلیارد ریال/ یارانه افراد فقر مطلق افزایش می یابد

رئیس سازمان برنامه و بودجه ایلام گفت: سهم این استان از بودجه سال 97 بیش از 14 هزار و 500 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 3.7 درصد افزایش یافته است.

سهم ایلام از بودجه 97بیش از 14هزارمیلیاردریالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام؛رحمت اله قیصوری رئیس سازمان برنامه و بودجه ایلام با اشاره به افزایش سهم ایلام در بودجه سال 97 به بیش از 14 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد: از این میزان هشت هزار و 520 میلیارد ریال اعتبارات جاری است که نسبت به سال گذشته 16.2 درصد افزایش یافته است که از میانگین رشد اعتبارات جاری کشور با 15 درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و 520 میلیارد ریال نیز سهم اعتبارات عمرانی استان است، یادآور شد: میانگین کاهش اعتبارات عمرانی کشور در بودجه 97 بیش از 16 درصد است اما اعتبارات عمرانی استان تنها 11 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از مجموع اعتبارهای در نظر گرفته شده برای استان در بودجه سال آینده 395 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی ملی و یک هزار و 71 میلیارد ریال نیز اعتبارات عمرانی ملی پیوست است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: میانگین کاهش اعتبارهای عمرانی ملی در بودجه سال آینده 15 درصد است که با رایزنی های انجام شده این میزان برای استان ایلام تنها 7.5 درصد است و در برخی پروژه ها نیز افزایش بسیار خوبی داریم.

قیصوری یادآور شد: از جمله این طرح ها مسیر کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران - دهلران است که اعتبار آن از 130 میلیارد ریال در سال جاری به 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین برای پروژه سد سیکان که هیچ اعتباری نداشت 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و اعتبار پروژه آبرسانی به ملکشاهی از 47 میلیارد ریال در سال جاری به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: یک هزار و 250 میلیارد ریال سهم این استان از محل سه درصد بودجه نفت است که به صورت نقدی و 100 درصدی تخصیص داده می شود.

قیصوری یادآور شد: همچنین در لایحه بودجه 97 سهم یک درصد بخش پژوهش از بودجه دستگاه های اجرایی به صورت متمرکز در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها قرار گرفته است.

وی افزود: مجموع بودجه سال 96 این استان تاکنون 50 درصد محقق شده است که بخشی از آن به صورت اوراق اسناد خزانه اسلامی است اما برای تخصیص نقدی بودجه رایزنی های انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: در لایحه بودجه 97 برای ردیف بودجه اربعین 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

قیصوری اضافه کرد: ردیف اعتبارات متمرکز مرکز در لایحه بودجه 97 از 30 درصد به 11 درصد کاهش یافته و از 337 ردیف بودجه به 138 ردیف رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: 71 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که سهم این استان طرح 500 است.

قیصوری افزود: منابع بسیاز زیادی برای اجرای طرح ها صرف شده است بدون اینکه هیچگونه استفاده ای داشته و منجر به ایجاد اشتغال و افزایش تولید در استان شود.

وی تاکید کرد: این طرح ها باید از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده و به مرحله بهره برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: پرداخت عادلانه یارانه ها یکی از مهمترین ویژگی های لایحه بودجه 97 است و قرار است از محل درآمد یارانه ها فقر مطلق در کشور ریشه کن شود.

قیصوری با بیان اینکه روش اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مورد انتقاد است، افزود: سالانه 480 هزار میلیارد ریال یارانه به صورت غیرعادلانه در کشور پرداخت می شود که از مجموع بودجه عمرانی کشور بیشتر است.

وی تاکید کرد: با ادامه این روند علاوه بر اینکه یارانه به دست افراد مستحق نمی رسد کشور ضربه دیده و اجرای بسیاری از طرح های زیربنایی تعطیل می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام با بیان اینکه سالانه سه هزار میلیارد ریال یارانه در این استان پرداخت می شود، اظهار کرد: یارانه هیچ نیازمندی در این استان قطع نخواهد شد اما یارانه افراد فقر مطلق افزایش می یابد.

انتهای پیام/اس

افزایش سهم ایلام از بودجه سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.