بلالی‌ خبر داد:

خودکفایی ایران در زمینه طراحی و تولید موشک‌های زمین به زمین

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌النبیا گفت: توان ایران در زمینه طراحی تا تولید محصول موشک‌های زمین به زمین به طور کامل خودکفا شده است.

خبرنگار: جنیدی/شهید تهرانی مقدم قهرمان ملی کشور/ خودکفا بودن کشور در زمینه موشک‌های زمین به زمین از مراحل الگو تا تولید محصولبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی بلالی‌ معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌النبیا عصر امروز در مراسم رونمایی از موشک بالستیک‌ که  در دانشگاه امیر کبیر  برگزار شد، اظهار کرد: سعید حاج‌حسن تهرانی مقدم قهرمان ملی کشور است و من از سال 63 تا زمان شهادت وی در صنایع موشکی با حاج‌حسن همکاری می‌کردم و امروزه رسالتی که برای جامعه دانشگاهیان ما دارد این است که با سعی و تلاش خود راه حاج حسن را در حوزه‌های مختلف و به خصوص در صنعت موشکی ادامه دهند و دانشجویان دانشگاه های صنعتی باید مشکلات تکنولوژی کشور را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه، حسن تهرانی مقدم با درک صحیحی که از کشور داشت توان موشکی را ایجاد کرد و ما باید این راه را ادامه دهیم، بیان کرد: ما باید در ادامه راه صحیح تهرانی مقدم نقشمان‌ را به درستی ایفا کنیم و خوشبختانه امروزه در زمینه موشک‌های زمین به زمین در مراحل الگو اجرا و محصول خودکفا هستیم و باید مطابق پیشرفت دنیا رو به جلو حرکت کنیم.

بلالی‌ با بیان اینکه، موشک‌های در زمان جنگ با دقت امروزه نبود و عنایت خداوند متعال سبب می‌شد که موشک‌ها به هدف اصابت می‌کرد، افزود: بعد از حادثه تروریستی مجلس که به وسیله د‌اعش‌ اتفاق افتاد کشورمان چند موشک به سمت موضع این گروه تکفیری‌ در سوریه پرتاب کرد که یکی از موشک‌ها با خواست خداوند متعال با پر‌تابش با مشکل برخورد کردیم که بعدها رزمند‌گان متوجه شدند که تاخیر در پرتاب موشک از عنایات خداوند متعال برای ضربه بیشتر به دشمنان اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه ما باید از نظر تکنولوژی تمام تلاش خود را کرده و بقیه‌اش را به خداوند متعال واگذار کنیم، عنوان کرد: ما در جبهه‌های موشک زمین به هوا نیازمند کمک نخبگان دانشگاهی و جوانان کشورمان هستیم و شما دانشجویان باید مانند شهید تهرانی مقدم از هیچ شکستی نا امید نشوید.

بلالی‌ در خصوص اینکه هیچ کشوری حاضر نیست توان موشکی خود را در اختیار ما قرار دهد، اظهار کرد: در زمان جنگ موشک‌هایی از طرف کشور لیبی به ایران داده شد اما ما سازنده آنها نبوده به همین دلیل در یک برهه از زمان قذافی‌ اقدام به معیوب کردن سامانه‌های موشکی و در نتیجه پرتاب نشدن آنها کرد ولی خوشبختانه امروزه به دلیل آنکه صنعت موشک‌سازی در اختیار کشورمان است ما هر وقت اراده کنیم موشک ها به سمت دشمن پرتاب می‌شود.

شهید تهرانی مقدم دانشمند برجسته و پارسای‌ بی‌ادعا

در ادامه مراسم محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی گفت: موشک‌هایی که از یمن به سمت عربستان شلیک شده است به وسیله مقاومت آن کشور طراحی و ساخته شده است و اگر موشک‌ها ساخت ایران بود همه آنها دقیقا به هدف اصابت می‌کرد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به همه عموم نظامی و غیرنظامی مانند شعر، ادبیات و مسائل علمی تسلط کافی داشت به طوری که علما در زمان اوایل رهبری وی اذعان به بالا بودن بار علمی مقام معظم رهبری کرده بودند.

تهرانی مقدم عنوان کرد:‌ حاج‌ حسن همیشه دائم‌الوضو بود و هیچ وقت نماز اول وقتش ترک نمی‌شد و رهبری معظم در خصوص برادر مرحوم هم همیشه جمله دانشمند برجسته و پار‌سای بی‌ادعا را بیان می‌فرمودند.

وی یادآور شد: شهیدحسن تهرانی مقدم در اوج تحریم، ایران را از لحاظ توان موشکی به ششمین کشور دنیا تبدیل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار