گزارش 100 روزه صدر اعظم نوری از عملکرد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری عملکرد 100 روزه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری را ارائه کرد.

گزارش 100 روزه صدر اعظم نوری از عملکرد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهریدر نشست خبری گزارش عملکرد کمیسیون که امروز (یکشنبه) برگزار شد،اظهار کرد: این کمیسیون در چهار محور سلامت، محیط زیست، ایمنی و مدیریت بحران و خدمات شهری فعالیت می‌کند، همچنین بحث باغات در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: 12 جلسه در محور سلامت، 12 جلسه در محور محیط زیست و 11 جلسه در محور ایمنی برگزار شده است، در این جلسات 47 طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: 14 قانون مصوب را بررسی کردیم، 48 نظر کارشناسی در طرح‌ها و لوایح داده شده، گزارش‌های 7 سازمان بررسی شده است و طی جلسات شورای شهر 10 تذکر از طرف مجموع افراد این کمیسیون و دو نطق پیش از دستور را داشتیم.

صدراعظم نوری در ادامه گفت: جلساتی با اداره کل سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی، میادین میوه و تره‌بار، پسماند‌ها پیشگیری و مدیریت بحران، مدیریت بوستان‌ها و فضای سبز داشتیم و بازدید‌هایی صورت گرفته است.

گزارش 100 روزه الویری از عملکرد کمیسیون  برنامه و بودجه 

الویری در ادامه نشست با بیان اینکه برنامه بازنگری در اساسنامه شرکت‌ها داریم،گفت: با روندی که در پیش گرفتیم صرفاً ارائه گزارش را نخواهیم داشت و در ارائه گزارش تفریغ بودجه یک باید و نبایدهایی را داریم که برای جلوگیری از تخلفات آینده نکاتی را متذکر می‌شویم و در عین حال شورای شهر خود را موظف می‌داند اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ابهاماتی در مورد املاک شهرداری وجود دارد، ادامه داد: شهرداری و بانک شهر باید به عنوان دو نهاد مستقل به طور جداگانه دنباله منافع خود باشند.

الویری با بیان اینکه از معاونت منابع انسانی درخواست کرده‌ایم که گزارش عملکرد ارائه دهد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر فقط معاونت حمل و نقل گزارش داده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به هزینه‌های شهرداری اظهار کرد: اگر بتوان شهر را با 30هزار نیروی انسانی اداره کرد اما آن را با 60 هزار نفر اداره کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود بنابراین باید به دنبال کاهش هزینه‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمدها بود.

الویری با بیان اینکه در دنیا دو نوع مالیات ملی و محلی گرفته می‌شود، اظهار کرد: مالیات محلی که رقم آن بالاست مختص به شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه تکیه کردن به درآمدهای ناپایدار شهر را به وضع کنونی رسانده، اظهار کرد: درآمدهای پایدار مجموعه فعالیت‌هایی است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف و در درون شهر انجام شود.

وی افزود: همانطوری که اقتصاد ملی متکی به نفس شد امروز اقتصاد شهری هم متکی به تراکم  فروشی شده است.

الویری گردشگری و توریسم را یکی از دیگر از منابع درآمد پایدار برشمرد و ادامه داد: عوارض  نوسازی  یکی  دیگر از منابع در آمد پایدار است که قبل از انقلاب 40 درصد درآمدها از این طریق بود و الان فقط 2 درصد از این راه کسب می‌شود.

وی گریزی هم به اشتغال بیش از نیاز کارکنان شورای شهر زد و  گفت: مجموعه شورای شهر طبق مصوبه باید دارای 140 نیروی شاغل باشد ولی در حال حاضر 600 نفر در آن کار می‌کنند که این مسئله در مورد شهرداری هم با مقیاس بزرگتری وجود دارد و کار را سخت می‌کند.

الویری در زمینه درآمدهای پایدار اظهار کرد: شورای شهر نمی‌‌تواند در مدت سه ماه قوانین بالادستی را تغییر دهد و هم نتیجه مطلوب کسب کند البته ما در این مدت در حال بازنگری منابع و هوشمند سازی بودیم.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و با اشاره به روی کار آمدن شورای جدید گفت: ما باید در مرحله اول، مدیریت 14 ساله را رصد کنیم و ببینیم چه چیزی را تحویل گرفتیم و سپس ببینیم که چه برنامه‌ای را برای چهار سال باید طراحی کنیم.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه سه ماه قبل از شروع کار رسمی کار خود را شروع کردیم، گفت: ما از هر منبعی که گزارش می‌گرفتیم با گزارش منابع دیگر تناقض داشت و بعد از سه ماه که وارد شدیم تازه به اطلاعات جدید دسترسی پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا تمام روزهای هفته را مشغول کار هستند، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم هر آنچه را که به عنوان چالش مردم است در اولویت قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وجود مگس‌های سفید و سفید بالک‌ها گفت: در این خصوص نظر کارشناسان را بررسی کردیم و از سازمان فضای سبز گزارش گرفتیم که با تکیه بر آن گزارش پیگیری‌هایی  می‌کنیم تا در یک بازه زمانی چند ساله اقدامات مفیدی در راستای حل مسئله سفید بالک‌ها انجام دهیم.

وی افزود: باید در میان درخت‌های توت و زیتون که زیستگاه این حشرات شده درخت‌های دیگر هم کاشته شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست با تاکید بر اینکه نگاه ما به شهر با اهداف سیاسی نیست، اظهار کرد: رویکرد ما را قانون مشخص کرده تا به مردم خدمت دهیم و تلاش ما چابک‌سازی سازمان است تا بتواند نقش نظارتی آن بالا رود و با قیمت‌های کمتر خدمات ارائه دهد.

صدر اعظم نوری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر فعالیت کارخانه‌های آلاینده در شهر تهران گفت: کارخانه شن و ماسه منبع تولید آلودگی است از این رو  باید تمهیداتی را فراهم کنیم که یا آلایندگی آنها از بین بروند و یا به بیرون شهر منتقل شوند.

وی در خصوص برخورد با مدیریت مجموعه‌ای که نیروهای آن با برخورد نامناسب با یک دستفروش حاشیه‌ساز شدند، اظهار کرد: کار برخورد با دستگاه اجرایی است و این رفتار از نظر ما به شدت مذموم است و در هیچ شرایطی این رفتار‌ها را تایید نمی‌کنیم.

صدر اعظم نوری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این رفتارها به کرامت انسانی خدشه وارد کند، خاطر نشان کرد: در این شهرها اقداماتی رخ می‌دهد که قانونی نیست و شرایطی را برای اقدامات نامناسب فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از شهرداری می‌‌خواهیم برای ساماندهی دستفروشان اقداماتی انجام دهد، اظهار کرد: شهرداری در آن برنامه باید از مسئول مربوطه بخواهد که اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

 درخواست صدر اعظم نوری از شهرداری برای ساماندهی دستفروشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار