مجری طرح بازرگاه الکترونیک حمل و نقل:

سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه ناوگان رونمایی شد

نایبی گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی بازرگاه الکترونیک سامانه هوشمند حمل و نقل مبین رونمایی شد.

سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه ناوگان رونمایی شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  میثم نایبی مجری طرح بازرگاه الکترونیک حمل و نقل در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از این غرفه اظهار کرد: صنعت حمل و نقل بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را تشکیل می دهد و بیش از 7 درصد از GDT این ایران مربوط به صنعت حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه همه جانبه کشوری مشمول توسعه حمل و نقل است، افزود: هر واحد رشد اقتصادی کشورها مستلزم یک و نیم تا 2 واحد رشد در بخش حمل و نقل است.

این کارشناس حوزه حمل و نقل در خصوص سامانه هوشمند حمل و نقل مبین گفت: سامانه هوشمند حمل و نقل برای کاربرد ترتیبی فناوری های ارتباطات کنترل و پردازش اطلاعات برای صنعت حمل و نقل است.

نایبی تأکید کرد: این سامانه یک سامانه حمل و نقل هوشمند است که از طریق زیر ساخت فناوری اطلاعات در پی تسهیل روابط بین عوامل کالا است.

مجری طرح بازرگاه الکترونیک حمل و نقل یادآور شد: سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه ناوگان در بستر فضای مجازی است که در تمام عوامل حمل کالا را با روش های مختلف به یکدیگر مرتبط می سازد.

وی با بیان اینکه هم اکنون فرصت جذب 200 میلیارد دلار ترانزیت در کشور وجود دارد اما جذب کنونی فعلی کمتر از یک میلیارد دلار است تصریح کرد: این میزان جذب دلار به معنای نقص زنجیره تأمین داخلی و بین المللی در ایران است که حدود 40 درصد حمل و نقل های بین شهری یک طرفه هستند.

این کارشناس حوزه حمل و نقل یادآورشد: استفاده از سیستم های هوشمند حمل و نقل نه تنها زمینه سازی صرفه جویی در زمان رانندگان می شود بلکه سالانه بیش از 500 میلیارد تومان صرفه جویی در زمان را دارد که این امر امکان دو طرفه کردن حمل و نقل ها و باعث بهبود وضعیت اقتصادی بیش از 400 هزار راننده می شود.

نایبی تأکید کرد: طی سال های اخیر حجم انتقال کالا افزایش چشمگیری داشته و در کشورهای مختلف دنیا مواد اولیه یک کالا توسعه پیدا کرده است.

مجری طرح بازرگاه الکترونیک حمل و نقل اضافه کرد: امروزه نیاز به حمل و نقل امن تر، ارزان تر، سریع تر و پاک تر سبب تحولات وسیعی در حوزه حمل و نقل شده است.

انتهای پیام /

طی سال های اخیر حجم انتقال کالا افزایش چشمگیری داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار