دادستانی مخالف تعطیلی باغ‌وحش مشهد است

معاون دادستان مشهد گفت: دادستانی مخالف تعطیل باغ وحش مشهد است و از ورود سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه استقبال می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ بخشی‌محبی در این خصوص افزود: انتشار برخی گزارشات و اخبار پیرامون ضعف‌های مدیریتی و عملیاتی در موضوع باغ‌وحش وکیل‌آباد منتهی به ورود دادستانی به موضوع شد.

وی گفت: درخصوص‌ نحوه اداره‌ ‌باغ‌وحش وکیل‌آباد از سال 91 بارها سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور اخطارهایی را به اداره‌کل محیط‌زیست استان داده بود که متعاقب آن این اداره کل نیز مهلتی سه ساله به بهره‌بردار این باغ‌وحش برای استانداردسازی و رفع نواقص مجموعه داد که متاسفانه در مهلت مقرر مشکلات مرتفع نشد.

معاون دادستان مشهد افزود: یکی از راه‌حل‌های پایه‌ای برای حل مشکل باغ‌وحش شکسته‌شدن انحصار واگذاری و اعطای مجوز راه‌اندازی باغ وحش در مشهد به دیگر متقاضیان است.

محبی گفت: به اداره‌کل حفاظت محیط زیست اعلام کرده‌ایم نسبت به شناسایی سایر افرادی که می‌توانند در حوزه تاسیس باغ‌وحش ورود کنند اقدام کند. دستگاه قضا معتقد است اگر انحصار شکسته شود تا شخص خاصی احساس مالکیت بر موضوعی نکند مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: با درگیرشدن سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با موضوع و تحقیقاتی که انجام شد؛ مکاتباتی با اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست و نیز فرمانداری مشهد انجام دادیم که نظر ما انجام حداکثر تلاش از طرف تمامی دستگاه‌های مسئول برای حفظ باغ‌وحش مشهد است.

انتهای پیام// م.م

باغ وحش مشهد تعطیل نمی شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار