زباله های الکترونیکی ، ثروتی نهفته

روزانه افزون بر 200 کیلو گرم زباله الکترونیکی در شهر اصفهان جمع آوری می شود .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در گفتگو با    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه روزانه 1100 تن زباله تر و خشک خانگی در شهر جمع آوری می شود ، گفت : افزون بر 200 کیلوگرم از این زباله ها را پسماند های الکترونیکی تشکیل می دهد .

امیرحسین کمیلی با بیان اینکه از سال 94 تاکنون پیمانکار بخش خصوصی زباله های الکترونیکی را به سازمان مدیریت پسماند تحویل می دهد ، ادامه داد : بدلیل نبودن بودجه و امکانات برای راه اندازی کارخانه بازیافت قطعات الکترونیکی در اصفهان ، این پسماندها در انبارها ذخیره می شود .

وی با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد : با کمک بخش خصوصی و همیاری مردم اصفهان ، کارخانه بازیافت قطعات الکترونیکی سال آینده راه اندازی شود .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به تاثیر فرهنگ سازی در رویکرد مردم به تفکیک کردن زباله های تر و خشک اظهار کرد : اصفهان رتبه ی نخست تفکیک زباله از مبدا را در کشور دارد .

امیرحسین کمیلی با بیان اینکه دستگاههای برقی ، لوح های فشرده ، تلفنهای همراه و لامپها حاوی موادی خطرناک مانند سرب و جیوه هستند ، گفت : برای پیش گیری از آلودگی های زیست محیطی شهروندان زباله های الکترونیکی را به ناوگان جمع آوری پسماند خشک تحویل دهند .

وی افزود : رها سازی پسماندهای الکترونیکی در طبیعت برای محیط زیست و سلامت افراد بسیار زیان آور است و آب و خاک را در کمترین زمان ممکن آلوده می کنند .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تفکیک و جمع آوری انواع پسماند در سالهای اخیر اشتغال زا بوده است ، گفت : ثروت نهفته  در بازیافت پسماندهای الکترونیکی برای اقتصاد کشور مفید و درآمدزاست .

امیرحسین کمیلی با تاکید بر اهمیت محیط زیست در سلامت افراد و جامعه از شهروندان اصفهانی خواست برای نگهداری از آن تلاش کنند .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.