جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در هشت ماه ابتدایی سال جاری، بیش از ۲ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در داخل و خارج استان جابه جا شده اند.

جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: ۲۶ آذر یادآور ولایتمداری قشر اعظم رانندگان در سال ۶۲ بود که به ندای رهبر خودشان لبیک گفتند و با حضور در بنادر و جابه جایی کالا‌ها مانع وقوع چالش اقتصادی در کشورمان شدند.

 وی با بیان اینکه حمل و نقل به سرعت به سمت هوشمند سازی رفته است، افزود: دیگر کنترل‌ها و اطلاعات به صورت فیزیکی نیست بلکه براساس سیستم‌های که در تمامی مسیر‌های استان نصب شده کسب می‌شود

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه ۶۲ دستگاه تردد شمار، تمامی تردد‌ها در استان را به ثبت می‌رسانند، یادآور شد: وقتی اطلاعات به موقع به دست ما برسد قطعاً امکان تصمیم گیری سریعتر را خواهیم داشت.

 وی از ثبت ۳۰ میلیون تردد خودرو در جاده‌های استان در سال جاری خبر داد و افزود: در ۸ ماه ابتدای سال جاری ۲۶ درصد تردد‌ها با سرعت غیر مجاز بوده است.

 خانقائی ۶۰ درصد عامل اصلی تصادفات جاده‌ای را سرعت غیر مجاز اعلام کرد و گفت: تبدیل جاده‌های اصلی و شریانی به بزرگراه در اولویت اول استان قرار دارد.

 وی از آغاز مطالعات دو بانده کردن مسیر زاهدان به خاش خبر داد و افزود: با توجه به افزایش ظرفیت ترانزیت کالا از بندر چابهار، نیازمند توسعه زیر ساخت‌ها در حمل و نقل و تاسیسات رفاهی و خدماتی در جاده‌ها هستیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جابه جایی کالا و مسافر در کشور با حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: ۹۱ شرکت و شعبه حمل و نقل مسافربری در تمامی شهرستان‌های استان به مردم ارائه خدمات می‌دهند.

 خانقائی با بیان اینکه چهار پایانه مسافربری در شهر‌های زاهدان، سراوان، زابل و چابهار فعالیت دارند، گفت: با بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی، پایانه مسافربری در دیگر شهر‌های استان احداث شود.

 وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر در ۸ ماه اول سال جاری به داخل و خارج از استان جابه جا شده اند، افزود: ۷۵ درصد مسافر در داخل استان و ۲۵ درصد مسافر به خارج از استان با ناوگان جاده‌ای جابه جا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از رشد ۵ درصدی جابه جایی مسافر با ناوگان جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: یک و چهارم ناوگان جاده‌ای استان وی آی پی هستند.

 خانقائی ادامه داد: سیستم سپهتن در جهت ایمنی و رضایتمندی مسافران بر تمام اتوبوس‌ها نصب شده که براساس آن رفتار رانندگان و سرعت به صورت لحظه‌ای در طول مسیر نظارت و کنترل می‌کنند.

 وی از فعالیت ۱۲۹ شرکت حمل و نقل کالا در استان خبر داد و افزود: پایانه‌های کالا در زاهدان، خاش، چابهار و سیمان سیستان فعالیت دارند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: بیش از ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تن بار در ۸ ماه اول سال جاری جابه جا شده است.

انتهای پیام/ع

افزایش 5 درصدی جابجایی مسافران  از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار