دبیر کل هابیلیان کشور؛

وجود ۱۷ هزار شهید ترور درکشور

دبیر کل هابیلیان کشور گفت: تعداد ۱۷ هزار شهید ترور اعم از مردم و مسئولین از اقوام، مذاهب و قشرهای مختلف کشور به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید محمدجواد هاشمی نژاد دبیر کل هابیلیان کشور  امروز (25 آذر) در نشست خبری دبیر کل بنیاد هابیلیان با موضوع برگزاری یادواره 1870 شهید ترور استان در سالن شهدای گمنام استانداری ،گفت: تعداد ۱۷ هزار شهید ترور اعم از مردم و مسئولین از اقوام، مذاهب و قشرهای مختلف کشور ما در حوادث گوناگون تروریستی توسط ۳۰ گروه تروریستی از اوایل انقلاب تاکنون به شهادت رسیدند.

وی یا اشاره به اینکه 15 گروه تروریستی در استان کردستان بودند، افزود: از تعداد ۱۷هزار شهید ترور کشور، بیش از ۱۰ درصد آن متولد استان کردستان هستند،واین استان تعداد یک هزار و ۸۷۰ شهید ترور از ابتدای انقلاب تاکنون را داشته است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان، در ادامه با بیان اینکه  اولین اقدام ترور در روز 22 بهمن 57 در شهر سنندج روی داد افزود:از 22 تا 29 بهمن سال57 یازده اقدام تروریستی در استان کردستان داشته ایم.

وی افزود:گروهک کومله در تاریخ 28 اسفند سال57 به نیابت از کشورهای خارجی  در استان کردستان دست به جنایت زدند که این جنایت ها منجر به شهادت 100 نفر ومجروح شدن 500 نفرشد.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه کشور ایران قربانی تروریسم است، بیان کرد: ما در کشور به اقدامات تبلیغی، نظرات و دیدگاه‌های جامعه دانشگاهی برای شناسایی اسناد و مدارک شهدای مظلوم ترور نیازمندیم و این امر در مباحث علمی و محافل دانشگاهی باید مطرح شود.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران سال‌ها ما را متهم به حمایت از تروریسم خطاب می‌کنند و به شکلی اتهامات را علیه ما مطرح می‌کنند که گویی تا به حال کشور ما در این زمینه متضرر نشده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی تهران در سال 94 ،گفت:یکی از اولویت های اصلی برگزاری کنگره امسال پرداختن به شهدای ترور استان کردستان است چراکه بعداز تهران بیشترین هدف های ترور در این استان بوده است.

محمد سلیمانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در ادامه این نشست با اشاره به کار ارزشمند صاحبان قلم در ترویج فرهنگ شهدا گفت: قلم دارای فضلیت است چرا که به وسیله قلم می توان راه شهید را ترویج داد و از حق مظلوم دفاع کرد و فرهنگ شهادت را در جامعه زنده نگه داشت.

وی افزود:امسال با حرکت بنیاد هابیلیان و در راستای حرکت فرهنگی بزرگداشت 5400 شهید کردستان، یادواره 1870 شهدای ترور استان برگزار می شود.

سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری در سفر به کردستان اشاره کرد و افزود:      معظم له زیباترین تعابیر را در مورد کردستان به کار بردند و یکی از این تعابیر این بود که شهدای کردستان غریبانه تر و مظلومانه تر به شهادت رسیدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، پراکندن عطر شهدا و ادای دین به شهیدان تاکید کرد و افزود: تکریم از مقام شامخ شهدا یک ضرورت است.

سلیمانی ادامه داد: تکریم از مقام شامخ کسانی که در عرصه ایثار و فداکاری از جان خود گذشتند و در دفاع از تمامیت ارضی کشور و حقوق مردن، هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و شربت شهادت نوشیدند، بر همه ما واجب است.

استان کردستان 5400 شهید دردوران دفاع مقدس  تقدیم این انقلاب کرده که از این تعداد 1870 نفر از شهدای ترور هستند.

گفتنی است؛یادواره  ۱۸۷۰ شهید ترور استان همزمان با ۲۷ آذر جاری با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی  در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

انتهای پیام/م

یادواره  ۱۸۷۰ شهید ترور استان کردستان برگزارمی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.