جشنواره خوشنویسی قرآن و عترت در باشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت گفت: اولین جشنواره استانی خوشنویسی قرآن و عترت در باشت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت موضوع جشنواره را در دو بخش قرآن و عترت اعلام کرد و گفت: در بخش قرآن آثار باید برگرفته از مضامین قرآنی و اشاره صریح و یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن یا استفاده از آیات قرآن بوده و در بخش عترت نیز برگرفته از سیره و زندگانی اهل بیت(ع) و یا روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت باشد.

محمودی آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ بهمن ماه ۹۶ اعلام کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه به آدرس شهرستان باشت، فلکه مشک، منازل سازمانی، فرعی سوم نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه هفته قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد تحویل و یا از طریق کد پستی ۷۵۸۸۱۱۶۸۹۶ و تلفن ۳۲۶۲۲۶۲۲ و نمابر ۳۲۶۲۰۵۳۸ ارسال کنند.

وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در رشته خوشنویسی این جشنواره ادامه داد: جشنواره خوشنویسی در سه گرایش نستعلیق، شکسته و نسخ برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت گفت: حداکثر اندازه اثر باید ۳۰-۵۰ سانتیمتر باشد و هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ۳ اثر در هر یک از گرایش‌ها در جشنواره شرکت کند.

محمودی با بیان اینکه ترکیب بندی‌های تقلیدی صرف و کپی برداری از آثار استادان پذیرفته نمی‌شود، افزود: آثار راه یافته به نمایشگاه باید با قاب ارائه شوند ضمن اینکه کیفیت تصاویر ارسالی نیز باید نشان دهنده جزئیات اثر برای هیئت انتخاب باشد.

وی ادامه داد: در پایان این جشنواره به نفر اول مبلغ ۵ میلیون ریال وجه نقد و لوح افتخار به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم مبلغ ۳ میلیون ریال وجه نقد و لوح سپاس و نفر سوم مبلغ ۲ میلیون و پانصدهزار ریال وجه نقد و لوح سپاس اعطا خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره استانی خوشنویسی  تا ۱۵ بهمن ماه اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.