صدور 367 مجوز مشاغل خانگی در فاروج

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فاروج گفت: از ابتدای امسال 367 مجوز مشاغل خانگی در شهرستان فاروج صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ غلامرضا گلی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فاروج گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیشترین مجوزهای مشاغل خانگی صادر شده شهرستان فاروج 199مجوز، مربوط به حوزه جهاد کشاورزی بوده است.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت با صدور 144 مجوز و میراث فرهنگی با 16 مجوز در رده های بعدی قرار دارند.

گلی با اشاره به افزایش تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 200 میلیارد ریال به نسبت به 15 میلیارد ریال سال گذشته در استان گفت : بعضی دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و .. از بین 300 رشته مشاغل خانگی، رشته های اولویت دار برای پرداخت تسهیلات تعین کرده اند که در این دستگاه ها به ترتیب، 15، و 5 رشته است.

وی افزود: از مجموع 367 مجوز صادر شده، 58 طرح به مبلغ 6 میلیاردو 800 میلیون ریال دریافت برای تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

گلی گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال رقم صدور مجوزها به 600 فقره برسد .

وی از ثبت 495 فرصت شغلی در سامانه رصد خبرداد و افزود: در این بخش هم جهاد کشاورزی با 184ثبت، رتبه نخست را در بین دستگاه ها در شهرستان دارد.

گلی گفت: مشاغل خانگی بخشی از مجوزهایی است که در این سامانه ثبت می شود.

وی با اشاره به فعال بودن یک انجمن صنفی کارگران با 112 نفر در شهرستان فاروج افزود: این انجمن صنفی مربوط به کارگران ساختمانی است که از این تعداد 25 نفر پرونده بیمه بیکاری دارند که 3پرونده با اشتغال مجدد، بیمه بیکاریشان قطع شده است.

گفتنی است: از ابتدای سال 12 پرونده در حوزه روابط کاری تشکیل شده که با سازش 7 پرونده ، درصد پرونده های سازشی شهرستان به 59 درصد رسیده است.

انتهای پیام/آ

افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در فاروج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.