تجمع طلاب حوزه علمیه آبادان و خرمشهر در اعتراض به حواشی جشنواره طلایی منطقه آزاد اروند

طلاب حوزه علمیه آبادان و خرمشهر در اعتراض به حواشی جشنواره طلایی منطقه آزاد اروند در حوزه علمیه آبادان تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛امامان  جمعه شهرستان های آبادان و خرمشهر و روحانیون به همراه طلاب حوزه های علمیه با انتقاد از رقص و پای کوبی به همراه موسیقی بندری در بازارهای آبادان و خرمشهر، آن را خلاف شان و منزلت آب و خاک این شهرها و تقدس شهدا خواندند.

رییس حوزه علمیه آبادان در این تجمع با تاکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر گفت: معتقدیم برای احیای اقتصاد یک شهر لازم نیست فرهنگ شهر زیر پا گذاشته شود.

حجت الاسلام نجیبی افزود: نباید در شهر شهدا اگر میخواهید اقتصاد را احیا کنید فرهنگ را از بین ببرید.

وی افزود: ایجاد زمینه برای لهو و لعب با رقص زنان حاکی از آن است که فرهنگ شهر را نشانه گرفته اند و برنامه های دراز مدتی برای شهر دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه نباید به بهانه توسعه سیاسی و اقتصادی هنجارهای فرهنگی را بشکنیم گفت: این حکومت، حکومت اسلامی است و جامعه پذیرای یک رفتار غیر متعارف نیست

غلامرضا شرفی تاکید کرد: خروج از رکود اقتصادی به این معنا نیست که فرهنگ را نادیده بگیریم.

وی با یادآوری اینکه برای رسیدن به موقعیت کنونی کشورمان جوانان بسیاری به شهادت رسیدند افزود: منطقه آزاد باید با علما و اندیشمندان و حوزه علمیه مشورت می کرد تا مشکلی بوجود نیاید. 

وی گفت: برای اجرای یک جشنواره پر شور مردمی و سالم به توافق رسیدیم، نه جشنواره ای برای تغییر فرهنگ، قرار نبود این جشنواره از مسیر اصلی خود منحرف شود. 

امام جمعه خرمشهر روز گذشته در اعتراض به هنجارشکنی صورت گرفته در بازار کنزالمال ضرب العجلی تعیین کرد که اگر ظرف یک هفته آینده رئیس منطقه آزاد اروند از محضر مردم شریف و ولایتمدار این دو شهر عذرخواهی نکند، به پشتوانه و با حضور مردم تمام قد در مقابل این سازمان خواهیم ایستاد. 

خطیب جمعه آبادان هم در نماز جمعه این شهر با یادآوری تذکرهای خصوصی افزود: اگر برنامه درستی برای این جشنواره طراحی می شد مجبور نبودند برای جذب گردشگر به موسیقی های مبتذل ، رقص و آواز متوسل شوند.

مردم آبادان و خرمشهر هم که این حرکات را در شان خود نمی بینند با اشاره به وضعیت زیرساخت های شهر و عمران شهری خواستار پاسخگویی مسئولان منطقه آزاد اروند هستند که هزینه هنگفت برای ساز و آواز چه نفعی برای مردم دارد.

شهروندان همچنین در گروههای مختلف با ابراز گلایه از چنین حرکاتی در خیان های شهر خواستار توقف این برنامه ها و در نظر گرفتن شان و منزلت شهدا و خانواده آنها در اجرای برنامه های منطقه آزاد اروند شدند.

علما و روحانیون با انتشار بیانیه ای مبنی بر محکومیت بی حرمتی به ارزش های دینی و اخلاقی در این جشنواره، تاکید کردند اگر لازم باشد در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی آتش به اختیار عمل خواهند کرد.

انتشار تصاویری در فضای مجازی با مضمون رقص و حرکات خارج از شئونات اخلاقی و عرفی در آبادان و خرمشهر و در حاشیه جشنواره طلایی منطقه آزاد اروند نارضایتی و اعتراض مردم و روحانیون و خانواده شهدا را در پی داشته است.

انتهای پیام/د

اعتراض امامان جمعه و طلاب حوزه علمیه به حواشی جشنواره طلایی اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.