آقانجفی فردی مطلع و آگاه به مسائل سیاسی

یکی از همراهان آیت‌الله آقانجفی همدانی گفت: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله آقانجفی فردی مطلع و آگاه به مسائل سیاسی بود.

آقانجفی فردی مطلع و آگاه به مسائل سیاسیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدمجید باقری با بیان اینکه آیت‌الله آقانجفی همدانی را به واسطه پدربزرگم که در نجف و کربلا با یکدیگر بزرگ شده‌اند، می‌شناسم، اظهار کرد: آیت‌الله آقانجفی به قدری رفتار و منش عارفانه و متواضعی داشتند که همواره دوست داشتیم از نزدیک با ایشان برخورد داشته باشیم.

وی ادامه داد: بارها در نوجوانی به خدمت این عالم بزرگ رسیدیم و در دوران جنگ تحمیلی نیز در هر بار که به مرخصی می‌آمدیم، برای بهره‌مندی از رهنمودهای این بزرگوار خدمت ایشان مشرف می‌شدیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آیت‌الله آقانجفی فردی مطلع و آگاه به مسائل سیاسی بود، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این مفسر قرآن این بود که وقتی سوالی برایشان پیش می‌آمد، از چندین نفر آن را می‌پرسیدند تا از صحت و سقم آن مطلع شوند.

وی با تأکید براینکه این عالم بزرگ شخصیتی دقیق و ریزبین بودند، اظهار کرد: مسائل سیاسی را بسیار دقیق و از چندین جهت و زاویه پیگیری می‌کردند.

باقری با بیان اینکه پس از اتمام جنگ تحمیلی بارها خدمت این عالم بزرگ رسیدم، بیان کرد: افتخار این را داشتم که در نمازهای مغرب و عشا همراه ایشان به مسجد می‌رفتم که در مسیر چند متکدی بودند که در آن زمان خود را به حاج آقا می‌رساندند تا کمک دریافت کنند و حاج آقا نیز بسیار مقید بودند و تأکید بر کمک به آنها داشت.

وی به برخی از کتاب‌های تألیفی آیت‌الله آقانجفی اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها به قدری فاخر و ارزشمند بود که فهم آن برای افرادی امثال من سنگین بود اما با این وجود هر بار خدمت ایشان مشرف می‌شدم از این کتاب‌ها نیز مطالعه می‌کردم.

باقری به صبوری این عالم ربانی در مواجهه با بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به سن بالا و سختی بیماری، هیچگاه گله و شکایت نکردند و صبور بودند.

وی با بیان اینکه این عالم بزرگ اعتقاد به انداختن آرا در نخستین ساعات رأی‌گیری داشتند، بیان کرد: همواره به اطرافیان خود نیز تأکید می‌کردند انجام وظیفه در تعیین سرنوشت کشور باید در نخستین ساعات صورت گیرد.

همراه آیت‌الله آقانجفی به ارادت بسیار زیاد این عالم بزرگ به حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: منزل این عالم بزرگ ملجأ و پایگاه بسیاری از رزمندگان در آن دوران بود و منزل ایشان محلی برای دیدار رزمندگان و بسیجیان بود.

انتهای پیام/خ

 نجفی آگاه به مسائل سیاسی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.