اسپوتنیک: هدف از ادعاهای هیلی درباره ایران، انحراف توجه‌ها از جنایت‌های عربستان و آمریکا در یمن است

دو فعال سیاسی در گفتگو با اسپوتنیک گفتند ادعاهای فرستاده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران، به این دلیل است که جنایت‌های ریاض و واشنگتن در یمن آشکار نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک در مطلبی نوشت: روز پنجشنبه، نیکی هیلی، فرستاده آمریکا در سازمان ملل، ادعا کرد دولت آمریکا مدارکی در دست دارد که نشان می‌‎دهد ایران قطعنامه‌های شورای امنیت را با ارسال تسلیحات نظامی به انصارالله یمن نقض کرده است.

هیلی در یک کنفرانس خبری مدعی شد: «ممکن است این تسلیحات نشان ساخت ایران را نیز داشته باشند».

موشکی که این بحث‌ها را ایجاد کرده است در ماه نوامبر شلیک شده است. گفته می‌شود این موشک از جانب انصارالله یمن یک فرودگاه در عربستان را هدف قرار گرفته است. عربستان سعودی از سال 2015 در یمن دخالت نظامی داشته است.

بر اساس ادعاهای هیلی، ایران تولیدکننده این موشک بوده است. با این‌حال، همه ناظران چنین باوری ندارند.

مدیا بنجامین، فعال حقوق بشر، در گفتگو با رادیو اسپوتنیک، ادعاهای هیلی را «منزجرکننده» خواند. وی گفت: «آمریکا تسلیحاتی به عربستان می‌فروشد که روزانه برای گرفتن جان غیرنظامیان و مردم در یمن از آن‌ها استفاده می‌‎شود.» وی افزود: «و او (هیلی) این جرات را دارد بقایای یک موشک را نشان دهد و این ادعاها را بیان کند».

بنجامین افزود: «کاملا مضحک است که هیلی این رویداد را به عنوان اعلام جنگ بیان می‌کند. این جنگ از ماه مارس سال 2015 در جریان بوده است؛ در حالی که عربستان طرف فعال در مداخله در کشوری بوده است که به ریاض ارتباطی نداشته است».

کیتی کلی، فعال حقوق بشر و نویسنده آمریکایی، گفت هیلی باید به جای ایستادن در کنار یک موشک، «در کنار یکی از چهار ناو آمریکایی بایستد که به عربستان فروخته شده اند و بنادر منتهی به یمن را محاصره، و از رساندن آذوقه و دارو به داخل این کشور جلوگیری می‌کنند». او افزود: «مردم یمن با مرگ در اثر گرسنگی مفرط یک گام فاصله دارند. در صورتی که کمک‌های انسان دوستانه به یمن نرسد، ممکن است جمعیتی 8 میلیون نفری از فرط گرسنگی جان خود را از دست بدهد».

بنجامین گفت حال که مقامات پزشکی و بهداشتی در تلاش برای رسیدگی به بیماری‌هایی مانند وبا و دیفتری هستند که به شدت در میان مردم یمن شایع شده است، ادعاهای هیلی و در کل، رفتار دولت آمریکا تنها به منظور انحراف تمرکزها از این جنایت‌هاست.

بنجامین گفت: «این اقدام بزرگی در جهت انحراف توجه‌هاست. اینکه از یک حمله موشکی که نه به فردی اصابت کرده و نه به فردی آسیب رسانده است برای محکوم کردن طرف مقابل استفاده می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که گویی این دور جدیدی در جنگ است، کاملا انحراف توجه‌ها (از جنایت‌های آن‌ها در یمن) است».

بنجامین و کلی معتقدند هنگامی که دولت ترامپ در حال ایجاد احساسات ضدایرانی در میان همسایگان تهران و نیز در داخل آمریکا است، میلیون‌ها شهروند یمنی از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.

 

انتهای پیام/

گزارش اسپوتنیک از فرافکنی آمریکا درباره جنایت‌ها در یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
زنده باد ایران
آخرین اخبار