بررسی مشکلات پنج واحد صنعتی بزرگ کرمان در پایتخت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، گفت: در سفر اخیر استاندار کرمان به پایتخت، مسائل و مشکلات مالی پنج واحد صنعتی بزرگ کرمان بررسی و تصمیمات لازم اخذ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری روز پنجشنبه در بیست و هشتمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی که با موضوع بهبود فضای کسب و کار (پنجره واحد) برگزار شد، به نشست اخیر استاندار کرمان و مجمع نمایندگان با وزرای نیرو، اقتصاد و دارایی و مدیران عامل بانک ها در پایتخت اشاره کرد و گفت: در این نشست در خصوص تامین مالی بعضی از پروژه های آبی بزرگ استان تصمیم گیری شد.


وی به سه راهکار ارائه شده در این نشست در خصوص تامین مالی پروژه انتقال آب از خلیج فارس و تشکیل کنسرسیومی از بانک ها برای پروژه انتقال آب داخل استان و تضمین خرید آب توسط وزارت نیرو اشاره و یادآورشد: هر پروژه و فاینانس خارجی که توجیهات فنی، مالی و اقتصادی کافی داشته باشد، تضمین دولتی آن امکان پذیر است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان تصریح کرد: طی آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان کرمان، قوانین مربوط به توسعه در استان کرمان احصاء شد و در دیدار اخیر با معاون وزیر اقتصاد و دارایی مقرر گردید این قوانین در هیات مقررات زدایی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری و در صورت لزوم اصلاح شوند.


فدائی با اشاره به سرجمع اعتبارات اشتغال زایی استان کرمان (یک هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان)، افزود: در استان کرمان در بحث اشتغال زایی حدود ۴۰ درصد کار انجام شده و بخش مانده این اعتبارات به زودی در جهت ایجاد اشتغال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این جلسه با انتقاد از طولانی شدن روند اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری در استان، افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ظرفیتی است که بهبود فضای کسب و کار را در استان دنبال می کند.


طبیب زاده با تاکید براینکه سیستم جی.آی.اس با 64 لایحه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تکمیل و استقرار یابد، اظهار کرد: پنج سازمان استعلام شونده اصلی موظف شوند امکان سخت افزاری و نرم افزاری پاسخ استعلامات را ظرف مدت زمان مشخص فراهم نمایند.


وی یادآورشد: با توجه به عدم هماهنگی های احتمالی و هم پوشانی برخی از مجوزها و استعلامات، پنجره واحد سرمایه گذاری استان باید مستقر و کلیه سامانه های مرتبط در امور سرمایه گذاری استان ساماندهی شوند.


طبیب زاده از آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برای ایجاد بانک اطلاعاتی قوانین کشور و استخراج قوانین غیرضروری، مخل و مزاحم تولید، فعال نمودن کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، اجرایی نمودن رفع موانع قانونی استخراج شده توسط استانداری کرمان تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی در راستای تسهیل در امور سرمایه گذاری خبر داد.
انتهای پیام/ی


سیستم جی.آی.اس با 64 لایحه تکمیل و استقرار یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار