فرماندار گرمسار;

احداث پنل های خورشیدی در مناطق عشایری گرمسار

فرماندار گرمسار گفت : احداث پنل های خورشیدی برای ایجاد روشنایی و بهره‌گیری از انرژی طبیعی در مناطق عشایری این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، داریوش طاهری فرماندار گرمسار در جلسه شورای عشایری گرمسار با بیان اینکه در برنامه‌وبودجه سال 96 بخش اعظمی از اعتبارات این شهرستان متعلق به عشایر است گفت : احداث پنل های خورشیدی برای ایجاد روشنایی و بهره‌گیری از انرژی طبیعی در مناطق عشایری شهرستان گرمسار در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه تا پایان سال 96 انجام می‌شود گفت : بخش کمی از پروژه احداث پنل های خورشیدی تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


وی افزود : عشایر در محور تولید کشور قرار دارند و باید از این قشر حمایت کنیم چراکه کاهش جمعیت عشایر زمینه‌ساز افت تولید در کشور می‌شود.


وی با بیان اینکه تولید غذای سالم و حفظ امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های عشایر است تصریح کرد: رفع مشکلات عشایر در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.


تولید روزانه 70 تن شیر از سوی عشایر شهرستان گرمسار


فرماندار گرمسار با تأکید بر اینکه تولید گوشت قرمز، شیر و سایر فرآورده‌های لبنی ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های عشایر است اعلام کرد: روزانه 70 تن شیر از سوی عشایر شهرستان گرمسار تولید می‌شود و این مهم نقش ویژه‌ای در تولید صنایع تبدیلی نیز دارد.



وی ابراز داشت: توسعه صنایع تبدیلی در این بخش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت برای رفع مشکلات عشایر است و این مهم می‌تواند درآمد عشایر را تا بخش قابل‌توجهی ارتقا دهد.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار