کاشت گندم زمستانه در ارزوئیه؛

کاشت گندم در شهرستان ارزوئیه

مدیرجهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: کاشت گندم شهرستان ارزوئیه، قطب غله استان در سطح ۱۸۰۰۰ هکتار از نیمه آبان ماه آغاز وتا نیمه دیماه ادامه دارد.

کاشت گندم در شهرستان ارزوئیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، امیری پاک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: تا کنون در سطح ۱۱۴۰۰ هکتار گندم در شهرستان کشت گردیده و ارقام کشت شده در سال جاری شامل یاوارس، شبرنگ، چمران و پارسی می‌باشد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۵۵۰۰ تن بذر برای کشت گندم شهرستان تدارک دیده شده است، افزود: به کشاورزان توصیه گردیده که از ارقام خود شهرستان برای کشت استفاده نمایند وکشت به صورت مکانیزه و با استفاده از ۵۵ دستگاه کارنده نظیر دستگا‌های خطی کار همدانی وکمبینات انجام می‌گردد.

امیری پاک با اشاره به اینکه این شهرستان تا کنون در سطح ۲۰۰۰ هکتار خاکورزی حفاظتی به منظور حفظ بقایا، کاهش هزینه‌های کشت، صرفه جویی در سوخت و زمان وکاهش مصرف آب، انجام و پیش بینی می‌شود امسال در سطح ۴۵۰۰ هکتار خاک ورزی حفاظتی توسط دستگا‌های خاک ورز مرکب و چیزل پکر اجرا گردد.

وی افزود: در سطح ۱۵۰۰ هکتار از مزارع آبیاری نواری تیپ اجرا ومحصول گندم کشت می شود.

انتهای پیام/ح

کشت گندم زمستانه درارزوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار