وزیر اطلاعات در قم:

دستگاه اطلاعاتی کشور باید موجب آرامش مردم باشد

حجت الاسلام والمسلمین علوی در جمع طلاب فارس مقیم حوزه علمیه قم گفت:دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور باید موجب آرامش مردم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین علوی،وزیر اطلاعات در جمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور باید موجب آرامش مردم باشد گفت: دشمنان باید از شنیدن نام وزارت اطلاعات هراسناک و مردم احساس امنیت و آرامش کنند.

وی به رتبه سوم محبوبیت این وزارتخانه در میان مردم درسال 95 اشاره کرد و گفت: برخوردهای غیر کارشناسی و غیر اخلاقی موجب ایجاد فاصله بین مردم و نظام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی امنیت روانی را از امنیت فیزیکی مهم تر دانست و افزود: امنیت حیثیتی و حرمتی و آبرویی و حفظ شان انسان ها از فیزیکی بالاتر است و همه دستگاههای متولی باید در حفظ این امنیت بکوشند.

وزیر اطلاعات به جایگاه رفیع روحانیت در تبیلغ دین اشاره کرد و گفت: با توجه به این موقعیت ممتاز باید لحظه به لحظه فرصت ها را برای اثرگذاری در جامعه صرف کرد.

 وی گفت: امروز خدمت خردمندانه و دانش بنیانانه برای تبلیغ ضروری است چرا که امروز آسیب ها کم نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان افزود: شبهات با حمله امنیتی موجب استحکام و تعصب طرفداران می شود بنابراین باید با قدرت، ادبیات ، منطق، حسن خلق و مهر و محبت با نحله های فکری برخورد کرد.

وی گفت: دعوت پرخاشگرایانه و ادبیات نامناسب به دین نتیجه معکوس می دهد اما با اخلاق می توان به شیوه مناسب در فعالیت های مادی و معنوی موفق بود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: خروجی جامعه فاقد امنیت جز تکبر و عقده گشایی نخواهد بود اما اگر انتقادها به صورت مودبانه مطرح شود و بستر پذیرش نقدهای سازنده وجود داشته باشد رفتار کریمانه گسترش می یابد و موجب رشد و تعالی جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی امنیت و عدالت باید برای مسلمانان و غیر مسلمانان ایجاد شود تصریح کرد: علی (ع) نیز بر احقاق حق زن یهودی در جامعه اسلامی پافشاری می کرد و حق او را فریاد می کشید.

وی حساب کسانی که علیه مردم و نظام دست به ماشه بردند را از دیگران جدا دانست و گفت: باید با دشمنان به سختی برخورد کرد اما با کسانی که درون نظام قرار دارند با عطوفت و مهربانی برخورد شود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی باید قبل از ظهور انگیزه های مجرمانه با تدبیر و راهکار عقلانی از وقوع جرایم پیشگیری کند تا اقدامات پلیس و هزینه نظام کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی، اشراف اطلاعاتی و پیش بینی و پیشگیری چالش ها و اطلاع رسانی و ارائه هشدار به مسئولان برای علاج را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و تاکید کرد: اگر مشکل فرهنگی آموزشی صنفی و اقتصادی به وجود آید باید با راهکار اجتماعی آن را برطرف کرد چرا که رفع مشکلات با مشکلات امنیتی هزینه ساز است.

وی گفت: اکنون امنیت جامعه مرهون اقدامات هوشمندانه و عالمانه سربازان گمنام امام زمان است و رویکرد اطلاعات بر مبنای رهنمود و راهبرد مقام معظم رهبری و جذب حداکثری و دفع حداقلی بنا شده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به ارتقا توان علمی نیروهای اطلاعاتی گفت: اکنون راهکارهای علمی برای مسائل امنیتی به کار گرفته می شود و دستگاه اطلاعاتی خرد اندیش هزینه حاکمیت را به حداقل می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: در مطالعات راهبردی باید همه اندیشمندان مشارکت کنند و دستگاه اطلاعاتی را کمک کنند.

وی با اشاره به تخصصی شدن علوم گفت: امنیت نیز به عمل تبدیل شده است و هر چه از پشتیبانی علمی برخوردار باشد می تواند تاثیرات زیادی در جامعه داشته باشد.

وزیر اطلاعات گفت: در حوزه شهروندان نیز باید به صورت نرم افزارانه عمل شود و آحاد مردم از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ش

سخنان وزیر اطلاعات در جمع طلاب فارس مقیم قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.