مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان؛

کرمان با 6اثرتاریخی ثبت جهانی درصدر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:استان کرمان با بیش از ۶ اثر بر قله ثبت آثار جهانی در کشور ایستاده است.

کرمان با 6اثرتاریخی ثبت جهانی درصدر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه خاصی شده و استان کرمان اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه‌ها شاهد بوده است.
وی افزود:
وفایی با بیان اینکه مرحله اول ثبت جهانی و ملی گلیم سیرجان انجام شد اظهارکرد: ان شاالله جشن ثبت جهانی گلیم هر سال نهادینه و برگزار شود تا بتوانیم دستاورد جدیدی را عرضه کنیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: در مرحله سوم و اساس کار، باید قدر جهانی شدن گلیم سیرجان را بدانیم و در گذران روزگار این صنعت دستخوش بی مهری‌ها و کم لطفی‌ها نشود و امروز رسالت اصلی ما این است بکوشیم این صنعت زنده، پویا و در مسیر بسیار خوبی قرار گیرد.

وی افزود: معتقدیم تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید در بحث ارتقای کمیت و کیفیت بکوشیم و ممکن است عده‌ای از سودجویان هر تولید نازلی را به نام گلیم سیرجان ارائه کنند لذا باید همه استاندارد‌ها را رعایت کنند.

وفایی گفت: تولیدکنندگان و بافندگان گلیم سیرجان بیش از ۴۰۰ سال این صنعت و هنر را زنده نگه داشتند و باید از همه فعالان و صنعتگران این هنر بسیار زیبا باید تشکر کنم.

گلیم شیریکی پیچ از شاخص‌ترین دست بافته‌های زنان روستایی و عشایری شهرستان سیرجان است که خاستگاه اصلی آن روستای دارستان در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان سیرجان است.

انتهای پیام/ح

کرمان با 6اثر تاریخی ثبت شده جهانی در کشور رتبه اول است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار