ایجاد دانشگاه بين‌المللی 8 D در همدان

استاندار همدان ازایجاد دانشگاه 8 Dدرحوزه پزشکی دردانشگاه بوعلی سينا همدان خبر داد.

ایجاد دانشگاه بين‌المللی 8 D در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرناصر نيکبخت ، استادار همدان با اشاره به اینکه با پیگیرهای وزارت علوم و همکاری دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی موسوم به «D8» در شهر همدان ایجاد می شود،گفت: دکتر منصور غلامی، وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دوره رياست دانشگاه بوعلي سينا براي ايجاد اين دانشگاه اهتمام ويژه اي داشته و تاسيس دانشگاه D8 در دانشگاه بوعلی سينا يکی از ثمرات ارزشمند فعاليت وزير علوم است.

وي با بیان اینکه از بهمن ماه امسال دانشجو مي پذيرد و در حوزه پزشکي نيز اين دانشگاه فعال می شود،افزود: هر کشور با علم ، دانش و نيروي انساني توسعه می یابد و داشتن ذخاير طبيعي و خدادادي مبنای توسعه نيست چرا که توسعه همگان با علم و پژوهش اتفاق می افتد.

استاندارهمدان اظهار داشت: بايد شمار محققاني که دانش آنها به بار نشسته و توليداتشان تجاري شده بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله در سال 1404 ، مشخص باشند وبه همين جهت نيازمند ارتباط بين صنعت و دانشگاه است.

نیکبخت با بيان اينکه در حال حاضر يک درصد اعتبارات اداره ها به پژوهش اختصاص داده شده وبراي دانشگاه‌ها اعتبارات پژوهشي خوبي در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در اعتبارات بودجه پژوهشی اداره ها بايد به طور کامل جذب پژوهش شود که در برخي موارد اين يک درصد هم جذب نمی شود.

وی بر تشکيل کارگروه پژوهش و حضور در اين کارگروه تاکيد کرد واظهارداشت: در کارگروه پژوهش مديران هر سازمان به همراه مشاور و معاون پژوهشی ملزم به شرکت هستند و موانع و مشکلاتي که در بخش پژوهش مطرح شود رسيدگي و پيگيري مي شود.

استاندارهمدان در ادامه توضیح داد : همدان با داشتن بيش از 2 هزار و 300 عضو هيات علمي و 9 هزار دانشجوي تحصيلات تکميلي ظرفيت خوبي براي توسعه پژوهش‌ها و کاربردي کردن آنها دارد.

نيکبخت با اشاره به اینکه درهفته پژوهش شمار مقالات هرساله نبايد بازتاب داشته باشد بلکه شمار محصولات تجاري شده و همچنين ميزان بازتاب محصولات بايد مدنظر قرار گيرد افزود: علاوه بر پيشرفت در امور عمراني بايد در توسعه شهر نيز ورود پيدا کنيم چرا که توسعه موجب ثروت‌ آفريني خواهد شد که جز با پژوهش محقق نمي‌شود.

مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه بوعلي سيناي همدان از 2 سال پيش پيگير ايجاد دانشگاه سازمان اقتصادي کشورهاي اسلامي، موسوم به «D8» در همدان بوده‌اند و هم اکنون اين دانشگاه موافقت اصولي خود را از شوراي گسترش آموزش عالي دريافت کرده است و اساسنامه آن تاييد اوليه مرکز همکاري‌هاي علمي و بين المللي وزارت علوم و وزارت امور خارجه را داشته و آمادگي دارد از ترم دوم سال تحصيلي 97-1396 دانشجو پذيرش کند.

سازمان اقتصادي کشورهاي اسلامي با عضويت هشت کشور ايران، ترکيه، بنگلادش، مالزي، اندونزي، مصر، پاکستان و نيجريه تاسيس شده است.

همزمان با هفته پژوهش هجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن بازار در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همدان برگزار شد.

اين نمايشگاه با 38 غرفه آخرين فعاليت ها و دستاوردهاي پژوهشي و فناوري واحدهاي فناوري پارک علم و فناوري، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، سازمان ها و ارگان هاي استان همدان به معرض نمايش گذاشته شد.

انتهای پیام/غ

اختصاص یک درصد اعتبارات هراداره به پژوهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.