رئیس افتخاری ستاد تبریز ۲۰۱۸ ؛

وضعیت نامطلوب تبلیغات «تبریز 2018 »در داخل و خارج از کشور

رئیس افتخاری ستاد «تبریز2018» گفت: وضعیت تبلیغات تبریز 2018 در داخل و خارج از کشور نامطلوب است و مردم با این رویداد آشنایی ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نعمت زاده ظهر امروز در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد با اشاره به وضعیت نامطلوب تبلیغات تبریز 2018 در داخل و خارج از کشور گفت: نه تنها در تبریز، بلکه در تهران، مشهد و اصفهان و حتی خارج از ایران کسی با رویداد «تبریز 2018» آشنایی ندارد، مردم ایران نمی‌دانند چه برسد به خارجی‌ها.

وی با اشاره به اینکه باید در سایت تبریز 2018 به چند زبان تبلیغ شود که فقط فارسی موجود بود ابراز داشت: با کمترین هزینه می‌توان کارهای بزرگی کرد ضمن اینکه شهرداری نباید متولی تبلیغ و غیره باشد، تبلیغ کننده تخصصی باید این مسئولیت را بر عهده می‌گرفت تا تبلیغ نتیجه بخشی می‌داشتیم.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه در موضوع تبریز 2018 کمتر بخش خصوصی را در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی دخیل کرده‌ایم ابراز داشت: بخش خصوصی تبریز بسیار توانمند است. این شهر به قدری آثار تاریخی دارد و به حدی توانمندی فرهنگی دارد که می‌توان جشنواره‌های خوشنویسی، فرش، شعر و... در این شهر برگزار شود و از دنیا دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه شاید برای برگزاری این جشنواره‌ها برنامه‌ریزی شده باشد ولی مردم اطلاع ندارند ادامه داد: باید برای هر 365 روز برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی شود که در فلان روز فلان برنامه برگزار می‌شود که سین برنامه آن اعلام شود تا علاقه‌مندان پیگیری کرده و حضور یابند.

نعمت زاده تصریح کرد: در تهران خبری نیست و کسی دنبال کارهای تبریز 2018 نیست و باید خودتان پیگیر باشید، زمان کم است و باید همه پای کار باشند.

رئیس افتخاری ستاد «تبریز2018» گفت: رئیس جمهور قول دادند که در افتتاحیه رسمی حضور یابند و این فرصت خوبی برای رویداد تبریز 2018 در نوروز 97 است.

مقررات و روش‌های صادرات در کشور مغفول مانده است

 وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه کشوری که گرایشش به واردات بود و از درآمد نفتی استفاده می‌کرد، کمتر به سراغ صادرات رفته است اظهار کرد: آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت خاصش همیشه صادرات داشته ولی کل کشور واردات محور بود و مقررات و روش‌های صادرات مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای توسعه صادرات تلاش شده ولی کار زیادی را می‌طلبد افزود: باید روی مشوق‌ها تاکید کنیم، تسهیلات ارزان قیمت قابل اجرا نیست.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید تغییر نگرش از تبدیل وارد کننده به صادر کننده و تسهیل مسیر صادرات را از خود آغاز کنیم تصریح کرد: واحدی که صادرات نکند نمی‌تواند تداوم پیدا کند. بازار خارجی را در مطالعات اقتصادی نمی‌گنجانیم و سرمایه گذاری را بر مبنای بازار داخلی محاسبه می‌کردیم.

وی بالا بودن قیمت تمام شده محصولات تولیدی کشور را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با قیمت تمام شده بالا، نمی‌توانیم در بازار جهانی رقابت کنیم لذا باید به جای تسهیلات ارزان قیمت بهره وری را افزایش دهیم که با سرمایه گذاری ثابت، تولید و اشتغال افزایش یافته و کارخانجات را از یک شیفت به سه الی چهار شیفت افزایش دهیم.

نعمت زاده با بیان اینکه باید در مسیر برند سازی و کیفی سازی محصولات تولیدی خود در بازارهای جهانی تلاش کنیم ادامه داد: نام و نشان قلابی ماندگار نیست و باید ذاتی بوده و کیفیت محصول معرف و تبلیغ کننده محصول باشد. همان طور که نام ترامپ همراه با بی‌عقلی است و یا بنز مترادف با کیفیت است که باید در ایران هم محصولات خود را به برند برتر رسانده و در دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.