رشد ۲۱۵ درصدی جمع آوری زکات در سیستان و بلوچستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: جمع آوری زکات در استان در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا شهرکی  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۸۵ ریال زکات در این مدت در استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۵ میلیارد و ۸۶۸ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۴۹۰ ریال رشد ۲۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.


وی ادامه داد: این زکات شامل واجب، مستحب، فطره عام و سادات، کفاره عمد و غیرعمد بوده است.


وی افزود: بخشی از زکات جمع آوری شده برای محرومان و نیازمندان و بخش دیگر آن برای اجرای پروژه‌های عمرانی مانند ساخت و تعمیر مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی، حسینیه ها، راه و ... هزینه می‌شود.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: زکات یکی از راه‌های دست یابی به عدالت اجتماعی است که پس از نماز در اولویت فروع دین قرار دارد و اجرای آن بار‌ها در قرآن کریم مورد تاکید خداوند متعال قرار گرفته است.


شهرکی بر معرفی هرچه بیشتر زکات و موارد مصرف آن در جامعه تاکید کرد و افزود: با نهادینه شدن این فریضه از بروز و گسترش بسیاری از مشکلات در جامعه جلوگیری می‌شود.


وی تصریح کرد: هم اینک ۲۴۶ هزار نفر در قالب افزون بر ۱۰۳ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

انتهای پیام/گ

رشدجمع اوری زکات در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار