در پی به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا؛

عادل الجبیر: ترامپ همچنان به راهکار تشکیل دو کشور مستقل متعهد است!

وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری فرانس ۲۴ ادعا کرد دولت آمریکا همچنان به راهکار تشکیل دو کشور پایبند است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، گفت عربستان برای حمایت از ائتلاف ساحل، 100 میلیون دلار هزینه خواهد کرد و  به این ترتیب تعهد خود را نسبت به مبارزه با تروریسم (!) نشان خواهد داد.

وی همچنین خاطر نشان کرد عربستان سعودی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را نمی‌پذیرد.

جبیر همچنین گزارش‌هایی که نشان می‌دادند عربستان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، را برای پذیرفتن پیشنهاد صلح از طرف آمریکا و یا برکناری از سمت خود تحت فشار قرار داده بودند، تکذیب کرد. جبیر افزود با این‌حال، وی معتقد است دولت ترامپ، همچنان خواستار پیشنهاد برنامه صلحی است که در آن، راهکار تشکیل دو کشور نیز وجود خواهد داشت.

وی همچنین مدعی شد عربستان سعودی، یمن را محاصره نکرده و در این کشور جنایات جنگی مرتکب نشده است. وی در ادعاهای مضحک خود، انصارالله یمن را مقصر خواند و مدعی شد عربستان به اتخاذ راه حلی سیاسی تمایل دارد اما انصارالله در این باره مقاومت می‌کند. وزیر خارجه عربستان همچنین در ادامه گزافه‌گویی‌های خود، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت ایران باید درباره آشتی با عربستان تصمیم گیری کند.

وی همچنین این مسئله را که پس از لغو استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان، عربستان قدرت را در این کشور از دست داده است، رد کرد.

انتهای پیام/

 

مصاحبه وزیر خارجه عربستان سعودی با فرانس بیست و چهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار