مکرون: تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی رو به شکست است

رئیس جمهور فرانسه در اجلاس آب و هوایی پاریس از سران کشورهای جهان خواست برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی دست به اقدام موثر بزنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در اجلاس "یک سیاره" در پاریس اظهار کرد جهان در حال باختن در مبارزه علیه تغییرات آب و هوایی است. وی ضمن درخواست از سران کشورهای ثروتمند جهان اظهار کرد: «ما در این خصوص به اندازه کافی سرعت عمل نداریم. همه ما باید در راستای حل بحران آب و هوایی اقدام کنیم.»

رئیس جمهور فرانسه سخنان خود را در خصوص مبارزه با تغییرات آب و هوایی در اجلاس "یک سیاره" در پاریس ایراد کرد. 50 نفر از سران کشورهای مختلف جهان به این اجلاس دعوت شده بودند؛ اما هیچ دعوتنامه ای برای دونالد ترامپ ارسال نشده بود. رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید با زیر سوال بردن سیاست های زیست محیطی اوباما اعلام کرد از پیمان آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.

با وجود دعوت نشدن ترامپ به این اجلاس، شعاری کنایه آمیز با اشاره به شعار ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت این عنوان اعلام شد: «سیاره خود را دوباره عالی کن!»

مکرون در خصوص دعوت نشدن ترامپ به این اجلاس اظهار کرد آمریکا نمی خواست در کمپین جهانی مبارزه علیه تغییرات آب و هوایی حضور داشته باشد. علیرغم مواضع ترامپ در خصوص پیمان آب و هوایی پاریس، 18 دانشمند آمریکایی فرصت تحقیق در خصوص مسائل مرتبط با تغییرات آب و هوایی را در اروپا کسب کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار