خبرگزاری الفرات عراق خبر داد:

عراق ۳۴۰ قلم کالای اردنی را از تعرفه معاف کرد

وزیر صنعت و تجارت اردن گفت: عراق ۳۴۰ کالا از ۷۵۰ کالای مورد درخواست اردن را از تعرفه گمرکی معاف کرده است.

عراق ۳۴۰ قلم کالای اردنی را از تعرفه معاف کردبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الفرات عراق؛ مقامات اردن امیدوارند که فهرست کالاهای معاف شده در سال آینده گسترش یابد و بر اساس توافق بین دو دولت هر سه ماه یکبار بازبینی خواهد گردید.
 
وزیر صنعت و تجارت اردن اظهار کرد:کشور عراق ۳۴۰ کالا از ۷۵۰ کالای مورد درخواست اردن را از تعرفه گمرکی معاف کرده است.
 
وی ادامه داد: دولت اردن، با توافق با طرف عراقی، هر سه ماه یکبار فهرست کالاهای معاف را که تعداد بیشتری از کالاهای تولید ملی اردن را شامل می شود، بررسی خواهد کرد.
 
وزیر صنعت و تجارت اردن تصریح کرد: طرف عراقی، تصمیم گرفته حضور صنعت اردن در عراق را افزایش دهد و موانع صادرات اردن به عراق را برطرف کند.
 
در همین راستا رییس اتاق صنایع اردن، ماهر المحروق اظهار کرد: انتظار می‌رود از ابتدای سال آینده میلادی صدها کالای اردنی از تعرفه گمرکی عراق معاف شوند.
 
وی تاکید کرد: جلسات اخیر شورای بازرگانی اردن و عراق و بازدید نخست وزیر اردن آقای هانی الملقی از عراق، تاثیر مثبتی بر تصمیم عراق برای معافیت کالاهای اردنی از عوارض گمرکی در هنگام ورود به بازار عراق داشت.
 
رییس اتاق صنایع اردن، ابراز امیدواری کرد و گفت:  طی سال ۲۰۱۸ باقی لیستی که به طرف عراق در معافیت های گمرکی درخواست شده نیز مشمول این معافیت شوند.
 
وی تاکید کرد: تصمیم طرف عراق تأثیر قابل توجهی بر تولید صنعتی اردن خواهد گذاشت و قدرت رقابت محصول اردن را در بازارهای خارجی افزایش می دهد.
 
مقامات عراق در چند ماه گذشته برای حمایت از تولید داخلی عراق ، ۳۰٪ عوارض گمرکی بر واردات کالاها وضع کرده اند، از طرفی واردات عراق از اردن در طول دو سال گذشته، به علت بسته شدن گذرگاه های مرزی بین دو کشور پس از کنترل مناطق تروریستی توسط داعش در مجاورت مرزهای اردن از اواسط سال ۲۰۱۵حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.
 
وزیر صنعت اردن در این رابطه افزود: دولت عراق بیش از ۳۰۰ کالای اردنی را برای ورود به بازار عراق از عوارض گمرکی معاف کرده است.
 
وی در خاتمه یادآور شد: اتاق دو کشور با طرف عراق پیگیری خواهد کرد تا بقیه لیست کالاها را نیز از پرداخت مالیات گمرکی معاف کند.

انتهای پیام/

معافیت 340 قلم کالای اردنی از تعرفه عراق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Turkey
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
عراق از ترکیه و عربستان عوارض نمی گیرد و از ایران اخیرا با افزایش 35 درصد به 75 درصد عوارض می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
لرستانی
۲۱:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
به من چه خوب
آخرین اخبار