اشرف غنی:

قدس در هسته هویت مسلمانان قرار داد و سمبل کلیدی تمدن اسلامی است

رئیس جمهور افغانستان در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه گفت: همگرایی و معاهدات میان جهان اسلام و به طور کلی تمام جهان، و احترام به مکان خاص بیت المقدس در تاریخ تمام ادیان الهی هرگز به این اندازه گسترده نبوده است.

قدس در هسته هویت مسلمانان قرار داد و سمبل کلیدی تمدن اسلامی استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی خود در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه گفت: همگرایی و معاهدات میان جهان اسلام و به طور کلی تمام جهان، و احترام به مکان خاص بیت المقدس در تاریخ تمام ادیان الهی هرگز به این اندازه گسترده نبوده است.

وی اظهار داشت: اجماع میان امت اسلامی دلگرم کننده است، طوری که جاده ها، دولت ها، مساجد، رسانه ها، مردم، رهبران، مرد و زن و پیر و جوان متحدانه صدای خود را بلند می کنند.

اشرف غنی افزود: ما در یک لحظۀ خاص تاریخی گردهم آمده ایم که توجه امت اسلامی و جهان مشترکاً روی قدس، حرم شریف و حقوق مردم فلسطین معطوف است.
 
رئیس جمهور افغانستان عنوان کرد: قدس به عنوان اولین قبلۀ مسلمین و حرم شریف در هستۀ هویت ما مسلمانان قرار داد و سمبل های کلیدی تمدن اسلامی می باشد.
 
وی بیان داشت: تاکید تمام کشورهای جهان بر قطعنامه های سازمان ملل متحد در رابطه با ضرورت پیدا نمودن راه حل عادلانه و پایدار که باعث تامین حقوق مردم فلسطین برای داشتن یک دولت مستقل و تثبیت موقعیت القدس و حرم شریف می گردد قابل استقبال است.
 
اشرف غنی تاکید کرد: همگرایی و معاهدات میان جهان اسلام و به طور کلی تمام جهان، و احترام به مکان خاص بیت المقدس در تاریخ تمام ادیان الهی هرگز به این اندازه گسترده نبوده است.
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: اشرف غنی ، قدس ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار