رحیم‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به دنبال رفع تفرقه در جهان اسلام هستیم/برای مقابله با عناصر داعش در آسیای میانه باید کار فرهنگی صورت گیرد

معاون وزیر خارجه گفت:برای مقابله با عناصر داعش در آسیای میانه باید کار فرهنگی صورت گیرد.

به دنبال رفع تفرقه در جهان اسلام هستیم/برای مقابله با عناصر داعش در آسیای میانه باید کار فرهنگی صورت گیردابراهیم رحیم پور معاون وزیر خارجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول اظهار کرد: از آنجا که ترکیه رئیس این سازمان است در مورد اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان رژیم صهیونیستی بلافاصله اقدام کرد و اردوغان با رئیس جمهور کشورمان تماس گرفت و وی هم پاسخ مثبت به برگزاری این اجلاس اضطراری داد.

  معاون وزیر خارجه افزود: جهان اسلام به دلایل خاصی کمی متفرق بود و حالا عدو سبب خیر شده تا رهبران کشورهای اسلامی یک جا جمع شوند و کمی حرفهای واحد بزنند.

وی با تاکید بر اینکه قدس شریف برای همه کشورهای اسلامی مهم است، گفت: ممکن است برخی در پشت پرده با آمریکا همکاری‌هایی داشته باشندو حمایتی نمایشی از فلسطین و قدس آن هم برای رضایت افکار عمومی جهان اسلام از خود نشان دهند. اما برخی هم قلبا به حمایت از این سرزمین مقدس می‌پردازند. مهم وحدت مسمانان است و اجلاس استانبول هم این وحدت را نشان می‌دهد. ما هم به دنبال این هستیم که تفرقه در جهان اسلام نباشد.

  معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه با ترکیه همکاری می‌کنیم و در مسئله وحدت هم صاحب نظر و پیشقدم هستیم، گفت: امیدواریم گامهای مثبتی در این اجلاس برداشته شود.

  معاون وزیر خارجه با اشاره به شکست داعش در سوریه و عراق و احتمال سرریز شدن عناصر آنان به افغانستان و آسیای میانه اظهار کرد: وقتی عمل جراحی می شود و سرطان را عمل می‌کنیم معمولا به قسمتهای دیگر پیکر متاستاز می‌کند. اکنون هم این جراحی در سوریه عراق انجام شده و عناصر آنان ممکن است به مناطق دیگر مانند افغانستان، پاکستان و آسیای میانه بروند.

رحیم‌پور تصریح کرد: بیشتر عناصر داعش از آسیای میانه بودند و اکنون توجه آنان به سرزمینهای خودشان می شود.

وی گفت: کشورهای آسیای میانه برای مقابله با عناصر داعش مجهز شدند و ما هم مطلع هستیم و همکاری هم می‌کنیم تا اینها را مهار کنیم و اجازه رشد ندهیم و کارهای فرهنگی هم باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار