مدال طلای جشنواره بین المللی اختراعات و ایده های برتر دنیا در دستان مخترع گیلانی

مخترع گیلانی مدال طلای جشنواره بین المللی اختراعات و ایده های برتر دنیا را از آن خود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ کیومرث خانی مخترع  29 ساله آستارایی در گفتگو با خبر نگار ما گفت: موفق شدم با ارائه طرحی نو از بال هواپیما ، مدال طلای جشنواره بین المللی اختراعات و ایده های برتر و محصولات جدید آلمان را از آن خود کنم.

وی افزود: در این جشنواره که چندروز پیش در شهر نورنبرگ آلمان با حضور مخترعان و ایده پردازان کشورهای مختلف دنیا برگزار شد از میان بیش از 700 اثر ، اختراع کیومرث خانی با عنوان " بال هواپیما با قابلیت کنترل انحناء سطح " موفق به کسب دیپلم افتخار و مدال طلا شد.

کیومرث خانی اعلام کرد: طرح وی با شماره 035823 الف 89  در سازمان ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده است. 

این مخترع جوان آستارایی با اشاره به اینکه در این اختراع ، مکانیزم جدیدی برای تغییر هندسه بال هواپیما ارائه شده است گفت : کاهش مصرف سوخت ، افزایش مداومت پرواز ، کاهش آلودگی صوتی و زیست محیطی و افزایش مانور پذیری از مزایای این بال ها است .

کیومرث خانی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هوا فضا در دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران است تصریح کرد:بر اساس  داوری صورت گرفته در دانشکده هوا فضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی این اختراع در دنیا جدید بوده و از جمله طرح هایی است که کاربرد صنعتی داشته و قابلیت تجاری سازی و تولید انبوه را دارد.

 

 انتهای پیام/م.ع

مخترع گیلانی دارنده مدال طلای جشنواره بین المللی اختراعات و ایده های برتر جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.