راه اندازی شبکه هوشمند فعالیت خانه‌های بهداشت روستایی

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی دزفول از راه اندازی شبکه هوشمند فعالیت خانه‌های بهداشت روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،   علی پیمان پور، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با راه اندازی شبکه هوشمند فعالیت خانه های بهداشت روستایی حتی در دور افتاده ترین نقاط در شهرهای شوش ، گتوند و دزفول به صورت آنلاین رصد می شود.

وی با اشاره به اعتبار 10 میلیارد ریالی هزینه شده برای خرید تجهیزات ، نصب و راه اندازی زیر ساخت رادیویی در حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شمال خوزستان افزود: با کنترل هوشمند فعالیت خانه های بهداشت روستایی ، ضمن اطلاع از نیاز فوری خانه های بهداشت در دورافتاده ترین نقاط نسبت به تامین آن ها اقدام می شود.

پیمان پورکاهش هزینه را از جمله مزایای راه اندازی شبکه هوشمند زیر ساخت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر شمرد و گفت:علاوه بر خانه های بهداشت ، مراکز بهداشت شهری در شهرهای دزفول ، شوش و گتوند نیز به شبکه هوشمند آی تی متصل شده اند.

وی جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات بیماران مراجعه کننده به خانه ها و مراکز بهداشتی را از دیگر مزایای راه اندازی این شبکه هوشمند عنوان کرد و بیان داشت: با راه اندازی شبکه آی تی زیر ساخت لازم از نظر سخت افزاری برای جمع آوری اطلاعات بیماران در راستای طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول فراهم شده است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین گفت: با راه اندازی این شبکه ،‌دسترسی به اطلاعات بیماران در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به سهولت امکانپذیر بوده ضمن اینکه روند تکریم ارباب رجوع نیز رصد شده و قابل پیگیری است.

وی نوبت دهی مراکز درمانی به صورت هوشمند و اینترنتی بدون نیاز به مراجعه را از دیگر مزایای راه اندازی شبکه ای تی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و گفت: در حوزه بیمارستانی نیز با اجرای شبکه آی تی خدماتی چون آزمایش های بالینی ، پاتولوژی و مدیریت تخت های بیمارستانی به صورت آنلاین انجام می شود ضمن اینکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز تمام فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی دزفول را رصد می کند.

انتهای پیام/م

کنترل هوشمند فعالیت خانه های بهداشت روستایی در شمال خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.