بازدید محققین کشاورزی شش کشور جهان از جنوب سیستان وبلوچستان

جمعی از محققین گروه کشاورزی پایدار و تنوع زیست محیطی جهان (سنستا) از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

بازدید محققین کشاورزی شش کشور جهان از جنوب سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سلیمی سرپرست گروه کشاورزی پایدار و تنوع زیست محیطی جهان با بیان اینکه این بازدید با هدف بررسی کشاورزی پایدارانجام شده است، افزود: این محققین از منطقه باهوکلات، پیشین و قصرقند بازدید کردند که در ارزیابی‌های به عمل آمده، در منطقه قصرقند پایدارترین روش کشاورزی وجود دارد.

پالانی سامی یکی از محققین از کشور هندوستان در این بازدید گفت: کشاورزی ارگانیک، روش نگهداری از آب و استفاده از آن در منطقه قصرقند قابل توجه و بررسی است.

توماس متیسی از زیمباوه هم درمورد کشاورزی قصرقند گفت: وجود قنوات و استفاده بهینه از آب برای کشاورزی دراین منطقه قابل توجه است.

رییس دانشگاه بین المللی چابهار  نیز گفت: این گروه کشاورزی و تنوع زیست محیطی از ۶ کشور جهان شامل هندوستان، کنیا، زیمباوه، سومالی، سریلانکا و اتیوپی هستند.

دژکام افزود: همایش بین المللی کشاورزی پایدار با همکاری دانشگاه بین المللی چابهار و سازمان منطقه آزاد از امروز به مدت سه روز با هدف توسعه کشاورزی پایدار در چابهار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار