نگاه فنی کارشناسان به نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال

نیم فصل نخست هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس تهران به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ هفدهم فوتبال کشورمان در نیم فصل نخست با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و تیم های پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان به ترتیب در رده های دوم و سوم جدول قرار گرفتند.

در این فصل رقابت ها در 15 بازی نخست، علی علیپور آقای گل شد  و محسن مسلمان هم بهترین پاسور فوتبال ایران لقب گرفت. شاگردان برانکو با کسب 36 امتیاز بهترین عملکرد تیمی در نیم فصل نخست تاریخ فوتبال لیگ برتر را داشتند و با 7 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم صدرنشین شدند.

لیگ هفدهم درحالی قرار است در نیم فصل دوم برگزار شود که سال منتهی به جام جهانی است و برنامه ریزی این رقابت ها اهمیت زیادی برای تیم ملی دارد زیرا کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی درصدد است تا بازیکنان ملی پوش را زودتر در اختیار داشته باشد تا تیم کشورمان آماده حضور پرقدرت در جام جهانی شود.
بر همین اساس با برخی از کارشناسان و مربیان گفتگو کردیم.



سعید فتاحی: اولویت سازمان لیگ برنامه ریزی برای بازی های ملی است

رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برترگفت: خوشبختانه در سال منتهی به جام جهانی برنامه ریزی خوبی انجام دادیم و با توجه به اینکه باید بازی های فیفا دی ( FIFA DAY ) ، بازی های آسیایی و اردوهای تیم ملی را در نظر بگیریم، برنامه لیگ خوب پیش رفت و می توانست بهتر هم باشد. اولویت سازمان لیگ برای برنامه ریزی ، بازی های ملی است و با توجه به اینکه در نیم فصل نخست 3 ( FIFA DAY ) داشتیم و تعطیلات زیاد بود، همچنین پرسپولیس هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور داشت و به همین دلیل، این تیم یک بازی عقب مانده در لیگ برتر و جام حذفی داشت که خوشبختانه برنامه ریزی این دیدارها هم انجام شده و امیدوارم به خوبی پایان پذیزد.

فتاحی ادامه داد: متاسفانه لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ بدی برگزار می شود و همین موضوع سبب می شود تا تیم ملی ایران با مشکلات زیادی مواجه شود. برنامه ریزی کردیم تا فینال جام حذفی 12 اردیبهشت برگزار شود و همچنین 7 اردیبهشت هم پایان لیگ است و بازیکنان مدنظر کی روش می توانند در اختیار تیم ملی باشند اما برنامه ریزی بد AFC ،کار آسیایی ها را در جام جهانی سخت می کند.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر در پایان گفت: پیش از شروع فصل 2 برنامه پیشنهادی را به باشگاه ها ارائه دادیم و 13 باشگاه رای دادند برنامه نخست که درحال برگزاری است را اجرایی کنیم که خداراشکر این اتفاق هم رخ داده و امیدوارم نیم فصل دوم نیز مسابقات بدون مشکلی برگزار شود.

پورموسوی:تعطیلی ها و فشردگی لیگ باعث مصدومیت بازیکنان می شود



 سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره برنامه ریزی لیگ برتر در هفدهمین دوره خاطرنشان کرد: متاسفانه بازیکنان ایرانی خیلی دیر ریکاوری می شوند و فشردگی بازی های لیگ سبب مصدومیت آنان می شوند. در نیم فصل نخست لیگ، وقفه های زیادی صورت می گرفت و سپس بازی ها به صورت فشرده برگزار می شد که این تعطیلی و سپس فشردگی سبب مصدومیت بازیکنان می شود اما خوشبختانه تیم ملی با اقتدار به جام جهانی صعود کرد و امیدوارم در نیم فصل دوم، مسابقات با ریتم بهتری برگزار شود.

او ادامه داد: سال منتهی به جام جهانی است و تیم ملی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل لیگ وقفه های زیادی داشت، امیدوارم این مشکلات حل شود تا تیم ها نیز با قدرت بیشتری در نیم فصل دوم شرکت کنند.

صادق ورمزیار: نمی توان به تعطیلات لیگ ایراد گرفت؛هرچند که مضر است


به نظرم لیگ امسال تا حدودی نسبت به سال گذشته پویا تر شده است .البته این مسئله در مورد یکی دو تیم صدق نمی کند .تیم سپاهان از آن دسته تیم هایی که هنوز آن طور که باید نتوانسته خود را در لیگ امسال نشان دهد.همچنین ما تیم هایی همچون سایپا و پارس جنوبی جم و تیم های بالای جدول را داریم که تا به اینجا در لیگ عملکرد خوبی داشتند.
پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره برنامه ریزی لیگ برتر و تعطیلات لیگ امسال گفت : به نظرم لیگ امسال خوب شده در هر صورت با توجه به اینکه در آینده ای نزدیک بازی های جام جهانی را پیش رو داریم به همین دلیل نمی توان به تعطیلات زیاد ایراد گرفت چرا که تیم ملی ما هم برای حضور در این مسابقات باید شرایط خوبی داشته باشد اما از طرفی هم به نظرم قطع و وصل شدن بازی های لیگ برتر به دلیل این مسئله می تواند به لیگ ما ضربه بزند.

دایی: تعطیلات مداوم کیفیت نیم فصل نخست لیگ را از بین برد

 

محمد دایی در مورد ارزیابی‌اش از کیفیت رقابت‌های لیگ برتر در نیم فصل نخست گفت: نتایج نیم فصل نخست نشان داد که هیچ تیم ضعیفی در رقابت‌های لیگ برتر وجود ندارد و تمام تیم‌ها در هر بازی برای کسب سه امتیاز به میدان می‌روند بدون شک در نیم فصل دوم بازی‌ها سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود و برای نتیجه‌گیری در دور برگشت رقابت‌ها باید تیم‌مان را تقویت کنیم.
او افزود: متاسفانه تعطیلات مداوم لیگ به دلیل برگزاری اردوهای تیم ملی به کیفیت رقابت‌ها لطمه می‌زند و حساسیت رقابت‌ها را از بین می‌برد، اعتقاد دارم لیگ ما یک پارچه نیست و تیم‌ها در چنین وضعیتی از شرایط خوب عقب می‌مانند، در واقع نیم فصل نخست رقابت‌ها به چند نیمه تقسیم شد که این امر کیفیت باشگاه را از بین می‌برد.

 رجبی: تعطیلات لیگ بازیکنان را از شرایط ایده آل دور می کند



مربی سابق استقلال درباره برنامه ریزی لیگ برتر و تعطیلات لیگ امسال گفت :به نظر من هیچ جای دنیا به اندازه ایران تعطیلی لیگ ندارد چرا که وقفه طولانی بازیکن را از شرایط ایده ال خارج می کند .البته با توجه به اینکه امسال جام جهانی را در پیش داریم به همین منظور سازمان لیگ باید طوری برنامه ریزی کند که نه باشگاه ها و نه تیم ملی متضرر نشوند .

لیگ ما با توجه به داشته های ما در فوتبال از نظر فنی در جایگاه خوبی قرار ندارد و برای رسیدن به یک لیگ پویا خیلی جا داریم. متاسفانه با وجود داشتن این همه نیروی انسانی در فوتبال نتوانستیم نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی داشته باشیم.

 

طهماسبی:هیچ تیم ضعیفی در لیگ برتر امسال وجود ندارد/فوتبال جذابی را شاهد هستیم

 
محمدرضا طهماسبی سرپرست تیم پیکان درباره ارزیابی اش از کیفیت نیم فصل نخست لیگ برتر گفت: کیفیت لیگ در نیم فصل نخست در مجموع خوب بود و فکر می کنم امسال هیچ تیم ضعیفی در لیگ برتر وجود ندارد که بگوییم تیم ها امسال راحت به پیروزی می رسند.
همانگونه که دیدید پیکان با وجود قرار گرفتن در جمع تیم های بالای جدول از استقلال خوزستان قعرنشین شکست خورد که این امر نشان می دهد این تیم با وجود قرار گرفتن در رتبه ای نامناسب از کادرفنی و بازیکنان خوبی بهره می برد. فوتبال جذابی را در لیگ برترامسال شاهد هستیم و‌ نمی توانیم بگوییم کدام تیم ضعیف و کدام تیم از پیش برنده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار