سرلشکر ایزدی در همایش فرماندهی و کنترل:

باید مطمئن شویم شبکه کنترل و فرماندهی ما در جنگ‌های جدید پاسخگو هستند

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: باید توجه کنیم که در امر فرماندهی و کنترل باید توانایی خود را بالا ببریم.

ما در جبهه حق قرار داریمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در دهمین همایش فرماندهی و کنترل که در سالن پنجم آذرماه سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها است و این انقلاب با سایر حرکت‌ها و نهضت‌ها متفاوت است، زیرا نگرش بدیعی نسبت به جامعه دارد و حتی فلسفه نظامی‌گری در انقلاب اسلامی با سایر حرکت‌ها متفاوت است.

وی افزود: در نظام اسلامی قدرت نظامی علیه قدرت‌های استکباری است.

ایزدی ادامه داد: شهدای ما کسانی بودند که نمونه بارز انسان پرورش یافته در مکتب انقلاب و امام راحل بودند. اما در فرهنگ غربی این مطلب نهادینه شده که آنکس که قوی‌تر است باید باقی بماند و معنویت و عبادت در این فرهنگ مفهومی ندارد.

وی تصریح کرد: ما در جبهه حق قرار داریم و سربازان ما باید در این مسیر قدم بردارند.

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: هر چند صحنه‌های تهدیدات در حال تغییر است، اما به قول رهبر انقلاب نظم دنیای غرب در حال فروپاشی است. امروز رزمندگان اسلام در کنار دریای مدیترانه حضور ظفرمندانه دارند.

ایزدی تصریح کرد: باید توجه کنیم که در امر فرماندهی و کنترل، شرایط گذشته قابل قبول نیست و باید توانایی خود را بالا ببریم، زیرا دشمن از سامانه‌های بسیار قوی و مستحکم برخوردار است.  در ظهور جنگ‌های پست‌مدرن و شبکه شدن جنگ‌ها این موضوع به ما دیکته می‌شود که باید در فرماندهی و کنترل حرکت نوآورانه و بدیع داشته و برای موفقیت در حوزه فرماندهی و کنترل، باید بسیج منابع و امکانات را در نظر بگیریم..

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: در شیوه و ماهیت‌های نبرد تغییر اساسی ایجاد شده و امروز ما با ۵ عرصه جنگ (هوایی، دریایی، زمینی، فضایی و سایبری) روبرو هستیم.

ایزدی با بیان اینکه موضوعات سایبری نقش بسزایی در پدافند هوایی دارند، اظهار کرد: جنگ‌های آینده ترکیبی است و از همه امکانات در آن استفاده می‌شود. ما باید به این اطمینان برسیم که شبکه کنترل و فرماندهی ما در جنگ‌های جدید پاسخگو هستند؛ چرا که در جنگ اول و دوم خلیج فارس دشمن شبکه فرماندهی و کنترل طرف مقابل را مختل کرد. لذا جنگ‌های جدید، قابلیت محور است و دشمن در این مدل جنگ تمامی مولفه‌های قدرت کشور مقابل را در نظر می‌گیرد، کما اینکه در حوزه تحریم‌ها نیز امروز همین رویه طی می‌شود.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: سیاست‌های توسعه‌ای در حوزه سایبر و مخابرات و فرماندهی و کنترل مورد توجه مسولین وزارت دفاع و مجلس و... قرار گیرد.

ایزدی در ادامه گفت: در صحنه عراق و‌سوریه اطلاع دارم که بسیاری از موفقیت‌ها مرهون استفاده از فرماندهی و کنترل است و باید سامانه‌های مناسب در این خصوص طراحی و‌ تولید شود.

وی با اشاره به بحران یمن گفت: امروز 20 میلیون نفر از جمعیت یمن در معرض گرسنگی جدی هستند در حالی که دشمن از قدرتش برای اعمال غیرانسانی استفاده می‌کند.

سرلشکر ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید در پیکره نیروهای مسلح نسبت به ارائه طرح‌های کلان متناسب با نیازها و عرصه‌های 5 گانه تهدیدات نسبت به ایجاد شبکه‌های کارآمد متناسب با نیازهای آینده اقدام کنیم و به استفاده از فناوری روز در کنار نیروی انسانی مومن و کارآمد و نگرش ماموریت‌محور به جای نگرش تهدید‌محور در نیروهای مسلح توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار