استاندار سیستان و بلوچستان:

تصمیم آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نابخردانه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس نابخردانه است که در پس آن فتنه‌ای دیگر علیه جهان اسلام طرح ریزی شده است.

تصمیم آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نابخردانه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای معاونان استانداری سیستان و بلوچستان با محکوم کردن تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهارداشت: این تصمیم نابخردانه ترامپ زوال و نابودی دولت کودک کش و غاصب صهیونیست‌ها را زودتر محقق می‌کند.

محبی گفت: جامعه جهانی به رسمیت شناختن بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس توسط کاخ سفید نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی می‌داند.

وی تصریح کرد: این تصمیم رئیس جمهور آمریکا ناشی از شکست داعش ساخته و حمایت شده کاخ سفید است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این یک فتنه دیگر علیه جهان اسلام است و آمریکا با این تصمیم سعی دارد حیاتی دوباره را برای رژیم اشغالگر صهیونیستی رقم بزند.

محبی افزود: مبارزه برای آزادی فلسطین باید نخستین هدف مسلمانان باشد و این یک فرصت مناسب برای باز یافتن وحدت جهان اسلام است.

وی گفت: این تصمیم دولت مردان آمریکا روند شمارش معکوس زوال و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را سریع‌تر می‌کند و به فضل الهی این وعده به زودی زود تحقق می‌یابد.

 با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی و منطقه‌ای، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اعلام کرد.

کنگره آمریکا در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۵ این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت‌های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند، اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس از نظر قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می‌گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی است.

انتهای پیام/ع

  مبارزه برای آزادی فلسطین باید نخستین هدف مسلمانان باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار