تاکید سخنگوی کاخ سفید بر ادامه مذاکرات سازش با وجود اعتراض‌های گسترده به تصمیم ترامپ!

سارا هاکبی سندرز گفت آمریکا به تعامل با هم پیمانان و متحدان خود در منطقه ادامه می‌دهد تا در جهت مذاکرات صلح حرکت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:در رابطه با اقدام هفته پیش رئیس جمهور در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، ما شاهد تظاهرات و اقدامات خشونت بار بوده ایم. آیا این موضوع سبب نشده است که تغییری در سفر پیش بینی شده معاون رئیس جمهور به منطقه ایجاد شود. آیا رئیس جمهور معتقد نیست که این تصمیم سبب افزایش تنش در این منطقه ناآرام شده است؟ مدعی شد: ما همچنان خواهان حفظ آرامش هستیم. ما خواهان ادامه مذاکره در رابطه با توافق صلح (سازش) هستیم. مسئولیت خشونت بر عهده آن‌هایی است که به آن دامن می‌زنند. مسئولیت این موضوع بر عهده رئیس جمهور و یا هر فرد دیگری نیست. ما از گروه‌ها و افراد می‌خواهیم که آرام باشند. ما به تعامل خود با هم پیمانان و متحدان خود در منطقه ادامه می‌دهیم تا در جهت مذاکرات صلح (سازش) حرکت کنیم.

سارا هاکبی سندرز در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید: برخی از متحدان ما حتی این تصمیم رئیس جمهور را نپذیرفته اند، نظر شما چیست؟، افزود: رئیس جمهور اقدامی شجاعانه و جسورانه انجام داده است. کنگره این موضوع را تصویب کرده بود و تمامی افراد در عمل به آن در چند دهه گذشته ناکام بودند. رئیس جمهور به آسانی این اقدام را در حمایت از قانونی که کنگره به تصویب رسانده بود، انجام داد.

سندرز در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرده است که دیداری با معاون رئیس جمهور در هفته آینده نخواهد داشت. آیا رئیس جمهور واکنشی به این موضوع داشته است، آیا آمریکا تصور نمی‌کند که با این تصمیم از فرایند صلح (سازش) کنار گذاشته شده است؟

گفت: ما مطمئنا امیدواریم که اینگونه نباشد. این مایه تاسف است که آن‌ها خود را از فرصت موجود برای مذاکره درباره آینده منطقه کنار می‌کشند. دولت آمریکا همچنان از تلاش‌های خود برای رسیدن به صلح (سازش) بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ناامید نیست. تیم ما در رابطه با صلح (سازش) به تلاش‌های گسترده خود برای رسیدن به یک راه حل رو به جلو ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره آینده مذاکرات سازش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوروش کبیر
۰۹:۳۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
بازنشسته ای که الان بازنشست شود برابر ۳۰ سال یعنی ۳۰ حقوق پاداش بازنشستگی میگیرد اما طبق قانون جدید ازسال ۹۶ تنها ده حقوق پاداش داده میشود و نه ۳۰ حقوق
آخرین اخبار