اذعان عضو ارشد فتح: محمود عباس به طرح‌های جدید آمریکا امیدوار بود

نبیل عمرو گفت: ترامپ پیش از این تصمیم، اظهارات زیادی درباره امید داشتن به پیشبرد روند صلح (سازش) مطرح کرده و محمود عباس نیز به طرح‌های جدید آمریکا امیدوار بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان عضو ارشد جنبش فتح در گفتگو با شبکه الحدث گفت: باید کشور‌های عربی موضع قاطع و محکمی درباره تصمیم ترامپ در خصوص قدس داشته باشند.

نبیل عمرو در گفتگو با این شبکه از رام الله درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این سیاست، غیرقابل پیش بینی و نامناسب بوده است. باید کشور‌های عربی موضع قاطع و محکمی درباره تصمیم ترامپ داشته باشند. موضع قاطع باعث می‌شود که تحرکات کشور‌های عربی متقاعد کننده و تاثیرگذار باشد و می‌توان حمایت‌های بیشتری را در جهان برای دفاع از قدس جذب کند.

ما به تنهایی قادر به مقابله با مواضع آمریکا نیستیم. تصمیم جدید ترامپ، حمایت‌های بیشتری را در اختیار اسرائیل قرار و فشار‌ها را علیه فلسطینیان افزایش خواهد داد. ما در روز بعد از اظهارات ترامپ شاهد آن بودیم که اسرائیلی‌ها از ساخت چهارده هزار واحد مسکونی جدید در قدس خبر دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از آینده روابط آمریکا و فلسطینیان چیست، گفت: روند روابط آمریکا و فلسطینیان تا حد زیادی به دور از بحران‌های شدید بوده است. آمریکایی‌ها نقش میانجی، آرام و مهار کننده مواضع فلسطینیان داشتند ولی امروز آمریکایی‌ها بمب سنگینی را منفجر کرده اند.

رئیس جمهور ترامپ پیش از این تصمیم اظهارات زیادی درباره امید داشتن به پیشبرد روند صلح (سازش) مطرح کرده و محمود عباس نیز به طرح‌های جدید آمریکا امیدوار بود. این امید وجود داشت که مذاکرات موثر و نتیجه بخشی آغاز شود. به نظر می‌رسد با این تصمیم ترامپ درباره قدس، شکست بزرگی حاصل شده است.

انتهای پیام/

مصاحبه عضو ارشد جنبش فتح درباره تصمیم دونالد ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار