خوشه‌های صنعتی موتور محرکه اقتصاد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: خوشه‌های صنعتی می‌تواند موتور محرکه اقتصاد ملی و منطقه ایی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید مصطفی موسوی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به مزیت‌های صنایع کوچک و متوسط نسبت به صنایع بزرگ گفت: ارزش افزوده، اشتغال آفرینی و انعطاف پذیری مهمترین مزیت‌های صنایع کوچک و متوسط است.

وی افزود: تجمع شرکت‌ها و واحد‌هایی که از زمینه‌های مشابه و یا مرتبط فعالیت می‌کنند بستر را فراهم نموده تا بتواند از مزایای صرفه جویی ناشی از مقیاس، انتقال دانش و فناوری و اثر بخشی و رقابت پذیری برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: صنایع کوچک در ۴ حوزه کار آفرینی، نوآوری، پویایی صنعت و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی دارای ویژگی بوده و باتوجه به فعالیت گسترده واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط در کشور می‌توان شاهد رشد اقتصادی و حل بیکاری در جامعه باشیم.

موسوی افزود: خوشه‌های صنعتی می‌تواند موتور محرکه اقتصاد ملی و منطقه ایی باشند و توسعه خوشه دارای بازدهی بیشتر نسبت به سایر راه ها، توسعه بنگاه‌های بخش خصوصی است که به دلیل افزایش همکاری و فعالیت‌های مشارکتی هزینه کمتری در بر می‌گیرد.

وی گفت: خوشه‌های صنعتی پویا با تولید در حداکثر ظرفیت، تاسیس و رشد کسب و کار جدید، تخصصی شدن فعالیت‌ها وجود قابلیت‌های نوآوری و همچنین افزایش فرصت‌ها و کاهش تهدید‌ها بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/آ

توسعه اقتصادی واحد‌های صنعتی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار