جوانان از دوران خدمت مهارت فنی و حرفه ای بیاموزند

مدیر کل فنی و حرفه ای کرمان گفت :جوانان سرباز می توانند با آموزش مهارت فنی و حرفه ای در بنگاه های خصوصی و تعاونی ها وارد بازار کار شوند و برای خود کارآفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمان با اشاره به اینکه دولت ۳۱ هزار و ۵۰۰ شغل در زمینه فنی و کارآفرینی پیش بینی کرده است؛ گفت: جوانان سرباز باید بتوانند در بنگاه های خصوصی و تعاونی وارد بازار کار شوند و برای خود کارآفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما با نرخ ۲۱ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان روبروست ؛ افزود: بیکاری، ابر چالش جامعه ایرانی امروز است.


جهانگیری گفت : تعداد زیادی از این بیکاران بعد از فارغ التحصیلی وارد دوره خدمت در نیروهای مسلح می شوند و این نرخ بیکاری می تواند در آینده برای کشور مشکل ساز شود اما ستاد کل نیروهای مسلح تمهیدات خوبی اندیشیده است تا این چالش را به حداقل برساند و ما به عنوان سازمان آموزش فنی و حرفه ای این آمادگی را داریم تمامی منابع و امکانات موجود را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم تا بتوانیم به این رسالت اصلی که کاهش نرخ بیکاری جامعه است دست یابیم.


مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان با تأکید بر اینکه با توجه به کارجو بودن اکثریت سربازان، باید آنها را به مراکز آموزش فنی و حرفه ای راهنمایی کنند؛ افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تمامی امکانات موجود در خدمت نیروهای مسلح در زمینه مهارت آموزی است و با توجه به انعطافی که در برنامه های سازمان است ما در تمامی مشاغل، استاندارد آموزشی داریم.


وی با بیان اینکه در صورت نداشتن استانداردشغلی، این آمادگی را داریم تا ظرف مدت دو هفته، استاندارد آن را تدوین کنیم؛ گفت: یکی از برتری های آموزش های فنی و حرفه ای در کشور، به روز بودن و انعطاف آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیاز بازار کار و بنگاه های اقتصادی است.
انتهای پیام /ی

سربازان مهارت فنی و حرفه ای بیاموزند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار