دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز معرفی شد

قطب الدین صادقی، به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز که در محل تالار ونوس این شهرستان برگزار شد، گفت: تئاتر کوردی سقز بایستی به واکاوی فرهنگ و ادبیات کوردی از منظر هنر تئاتر به عنوان بخشی از بدنه تئاتر ملی بپردازد.

وی دکتر قطب الدین صادقی را از چهره های سرشناس و فاخر را به سمت دبیری پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز منصوب کرد و افزود: با توجه به ویژگی ها و ابعاد شخصیت علمی و هنری قطب الدین صادقی، وی شایستگی احراز دبیری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این انتصاب در راستای کیفیت بخشی، انسجام ساختاری و تقویت بعد علمی جشنواره تئاتر کردی سقر صورت می گیرد، عنوان کرد: جشنواره تئاتر سقز بایستی ویترینی برای به نمایش گذاشتن بهترین محصولات یک دوره تولیدات نمایشی مبتنی بر متون تولیدی و تازه نگاشته شده و در راستای اهداف جشنواره باشد.

وی درپایان  با اشاره به پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره تئاتر کوردی سقز گفت:آنچه که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره تئاتر کوردی یک ضرورت بنیادین است، توجه به فرهنگ و ادبیات کوردی است که به دامنه محدودی از هنرمندان خبره محدود نخواهد شد.

انتهای پیام/م

انتصاب قطب الدین صادقی، به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.