حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد/مردم باید شغل و مسکن داشته باشند

نماینده شاهین‌شهر گفت: دولت در جایگاه اجرایی باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد و حقوق شهروندان را به آنان اعطا کند.

رئیس جمهور تاکتیک فرار از پاسخگویی را خوب بلد است/ حق شهروندی این است که مردم شغل و مسکن داشته باشندحسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توضیحات روز گذشته رئیس جمهور پس از ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی، گفت: صحبت‌های رئیس جمهور درباره لایحه بودجه 97 یک نوع فرار رو به جلو از پاسخگویی به مطالبات مردم بود که تاکنون عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: به نظر بنده رئیس جمهور یک تاکتیکی دارد که در هر مقطعی که باید پاسخ دهد، مسائلی را با ظرافت مطرح می‌کند و افراد جامعه، رسانه‌ها، نخبگان و جناح‌ها را به آن مسائل مشغول می‌کند و آنان را دچار درگیری‌های مباحثی می‌کند و همه یادشان می‌رود که دولت در جایگاه اجرایی باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد و حقوق شهروندان را به آنان اعطا کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: حقوق شهروندی فقط برخی از مسائل خاصی نیست که گفته می‌شود، بلکه حق تأمین مسکن و حق تأمین شغل هم جزء حقوق شهروندی مردم است. چرا این حقوق را به آنان نمی‌دهیم؟

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه رئیس جمهور با اظهارات خود نشان داد که می‌خواهد از این وضعیت نامطلوب و نامناسبی که برای مردم به وجود آورده‌اند فرار کند و جواب ندهد، اظهار کرد: وضعیت اشتغال روز به روز بدتر می‌شود و ما شاهدیم که هر روز واحدها و بنگاه‌های اقتصادی تعطیل می‌شوند و بخشی از مردم بیکار می‌شوند، در حالی که این وظیفه دولت است تا به حق شهروندی مردم توجه داشته باشد، اما به گونه‌ای عمل می‌شود که کسانی هم که شغل دارند، به نوعی با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا شغل‌شان را دارند از دست می‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: رئیس جمهور روز گذشته بحث یارانه‌ها را به گونه‌ای در مجلس مطرح کرد که همه یادشان می‌‌رود سوال کنند آقای رئیس جمهور چطور سال گذشته و قبل از انتخابات که بنا بود یارانه ثروتمندان را قطع کنید، گفتید که ما نمی‌توانیم این دسته از مردم را شناسایی کنیم اما الان چگونه می‌خواهید یارانه اقشار متوسط، ضعیف و همه افراد جامعه به غیر از کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را قطع کنید؟

وی با تأکید بر اینکه ما باید براساس عهدی که با مردم بستیم عمل کنیم، اظهار کرد: زمانی که قرار بود قیمت بنزین و حامل‌های انرژی گران شود، به مردم گفته شد که مازاد پول این حامل‌های انرژی را می‌گیریم و در اختیارتان قرار می‌دهیم تا خودتان مدیریت کنید و پول قبض‌هایی که گران می‌شود را از این محل بپردازید و همین مسئله باعث شد که مردم با این طرح همراهی کنند، اما چه شد که این تعهدات یادتان رفت؟

حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: در این سال‌ها قیمت بنزین، گاز طبیعی، کنتور آب، برق و دیگر مصارف مردم را گران کردید و قبضی که دست مردم می‌دهید چند برابر سال‌هایی است که هنوز هدفمندی انجام نشده بود، این در حالی است که یارانه مردم به نسبت این گرانی‌ها افزایش پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
من یه جوان تحصیلکرده نه کار دارم نه خونه نه ماشین چطور میتونم برم ازدواج کنم و خونه بخرم ؟
آخرین اخبار