جزئیات جدید از کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت:با اجرای طرح کاداستر می‌توانیم گامهای موثری برداریم و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر استانها در حال انجام است اما این طرح برای اجرای کامل آن نیاز به اعتبارات لازم دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سعید محوری با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر در استان از سال 95 کلید خورد، اظهار کرد:کاداستر به نظامی اطلاق می شود که هدف از آن تعیین محدوده های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک است.

وی بیان کرد: قضازدایی، کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی و کاهش اختلافات حقوقی مردم از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر است.

محوری ابراز داشت: سیستم کاداستر مکانیزه و پیشرفته از جهات بسیاری برای کشور دارای اهمیت و فایده بوده که از مهمترین فواید آن می توان به ثبت مالکیت اراضی و مستحدثات ، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقالات املاک،مدیریت و استفاده ی بهینه از زمین، مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه، تهیه ی نقشه های بزرگ مقیاس، مدیریت بهینه ی کشاورزی و منابع طبیعی، کاهش مناقشات مربوط به زمین و کاهش حجم دعاوی ملکی اشاره کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: با اجرای طرح کاداستر می‌توانیم گامهای موثری برداریم و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر استانها در حال انجام است اما این طرح برای اجرای کامل آن نیاز به اعتبارات لازم دارد.

وی عنوان کرد: تکمیل کاداستر نیز مطابق برنامه سازمانی از اولویت های جدی مطرح شده در استان بوده به ویژه در حوزه اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه ها که بایستی تمام اطلاعات ارسالی از مراجع در سامانه منعکس شود.

محوری گفت: بودجه تعیین شده برای اجرای طرح کاداستر کافی نبوده و باید اعتبار کافی نیز به آن داده شود تا قانون جامع حدنگار(کاداستر) بصورت کامل اجرا شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: در ارتباط با فعالیتهای کاداستر، اهم اقدامات انجام شده در استان عبارتند از تامین نقشه و تهیه نقشه کاداستر از مناطق شهری افزون بر 12 هزار هکتار و داده آمائی کلیه دفاتراملاک موجود که افزون بر 800 دفتر املاک می باشد به اتمام رسیده است .

وی با بیا اینکه در جهت به روز رسانی اطلاعات دفاتر املاک مقرر شده است که هر سال خلاصه معاملات در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر درج شوند، افزود: در جهت تکمیل لایه هندسی بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر تاکنون نقشه موقعیت هندسی (148,314) قطعه زمین در بانک درج شده است

محوری با اشاره به اینکه در جهت تکمیل لایه حقوقی نقشه کاداستر در بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر ،پلاک ثبتی اکثر قطعات شهری در بانک درج گردیده است.

وی گفت: در جهت اجرای کاداستر جامع تاکنون نقشه افزون بر 12 هزار هکتار مناطق روستایی و زراعی به بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر اضافه شده است و نقشه کاداستر حدود 638 هزار هکتار منابع طبیعی در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداسترجانمائی گردیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با بیان اینکه در سال 1395 عملیات تهیه نقشه 720 هکتار از اراضی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است، افزود:از ابتدای شروع عملیات اجرایی تهیه نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی و زراعی تا پایان سال 1395 عملیات تهیه نقشه 2 هزار و 205 هکتار از اراضی بافت مسکونی روستایی و زراعی استان به اتمام رسیده است.

محوری عنوان کرد: در سال 1395 تعداد 14 هزار و 700 قطعه به قطعات املاک موجود در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ابراز داشت: تثبیت 69 هزار و 814 پلاک ثبت شده در نقشه کاداستر و اسکن 592 نقشه ثبتی و داده آمایی 804 نقشه ثبتی و همچنین 6 هزار و 244هکتار از حریم و بستر قطعی رودخانه را وارد بانک کاداستر کرده ایم و 819 هزار و 988 هکتار از اراضی منابع طبیعی تاکنون در بانک کاداستر جانمایی شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.