مشاور وزیر امور خارجه در جمع دانشجویان دانشگاه زابل گفت: دانشجویان قشر پیشرو در تمام عرصه‌ها به ویژه سیاست هستند.

دانشجویان قشر پیشرو در سیاست هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه  در آیین روز دانشجو در سرسرای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل گفت: برای نخستین بار شعار مرگ بر آمریکا در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ با جنبش دانشجویان علیه سیاست‌های غلط رژیم شاهنشاهی ایران آغاز شد و همچنان بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد.

 وی افزود: تمدن غرب بر سه پایه حقوق بشر، دموکراسی و قانون مداری خود را معرفی می‌کند و با این شعار‌ها اهداف زشت خود را در دنیا پیش می‌برد.

 مشاور وزیر امورخارجه و سفیر سابق ایران در سوریه تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم با وجود اینکه آمریکا می‌دانست ژاپن تسلیم شده، اما بمب شیمیایی خودش را در شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی انداخت تا آن فاجعه‌های عظیم را شکل دهد.

 

وی گفت: آمریکا برای تبدیل شدن به اقتصاد قدرتمند دنیا، دلار را به عنوان واحد پول جهانی معرفی کرد تا به چپاول، استعمار و جنگ افروزی خودش بیشتر از قبل ادامه دهد.

 

شیخ الاسلام تاکید کرد: در چهار دهه اخیر تحت نظارت ولایت فقیه و با تجلی مردم سالاری دینی، وحدت کلمه و اجتماع زیر سایه پرچم توحید و اسلام راه سلطه گری استکبار بر ایران اسلامی بسته شد و امروزه از این کشور به عنوان کانون تحولات خاورمیانه و دنیا یاد شود.

 

رئیس دانشگاه زابل نیز در این آیین گفت: حرکت بزرگ دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان از ایمان، آزادی و عدالت خواهی آنان داشت که به عنوان اسوه‌های استکبار ستیزی در تاریخ معرفی شدند.

 موسی بهلولی افزود: روحیه دانشجویان آرمان خواهی، عدالت طلبی و شجاعت است.


وی گفت: بیکاری، ترویج دروغ، تهمت، بی قانونی، فساد و اختلاس از جمله معضلات اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه است که حضور فعال و نگاه بیدار دانشجویان در مواجهه با این اتفاقات تعیین کننده است.

انتهای پیام/گ

دانشجویان پیشرو در سیاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار