فرماندار بندرعباس ؛

اجرای آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی

فرماندار بندرعباس از تصویب آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فرماندار بندرعباس از تصویب آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) خبر داد.

احمد پویافر در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرعباس گفت: قاچاق کالا باعث کاهش تولید و افزایش بیکاری و لطمه به اقتصاد ملی خواهد شد.

وی یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا را حمایت از تولیدات داخلی دانست و افزود: باید با عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و ترویج و تأکید بر موضوع مهم اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

این مقام مسئول ساماندهی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از قاچاق کالا را لازم دانست و بیان کرد: قاچاق به‌عنوان یک پدیده ضد رونق اقتصادی، علاوه بر خروج ارز و اخلال در چرخه اقتصادی جامعه، سبب ایجاد مشاغل کاذب و معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس تگفت: آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) تصویب شده است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان، گمرک و دریابانی باید نسبت به اجرای این آیین‌نامه همکاری لازم را داشته باشند.

پویافر اافزود: بنادر شهرستان و مجتمع کشتی‌سازی خلیج‌فارس با داشتن اسکله‌ای با ظرفیت بالا آماده همکاری بوده که لازم است مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: در برخی از مناطق لنج‌های تجاری فعالیت می‌کنند که در آنجا اسکله و بندر احداث نشده و لازم است برای کمک به ملوانان و مرزنشینان، نمایندگانی از دستگاه‌های ذی‌ربط حضور یابند تا این آیین‌نامه اجرایی شده و در معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ف

آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی اجرایی می‌شود

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.