آغاز کشت گندم و جو در مزارع کهگیلویه

رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: کشت گندم و جو در ۴۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید عمران تقوی  رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه آغاز کشت گندم و جودر مزارع کهگیلویه گفت: در این شهرستان ۴۲ هزار هکتار اراضی مرغوب برای کشت گندم و جو آبی و دیم وجود دارد که کار کشت در این زمین‌ها آغاز شده است.

وی از توزیع بیش از ۵ هزار تن انواع کودشیمیایی (فسفات، ازت و پتاس) بین کشاورزان شهرستان خبر داد و افزود: امسال کشت پاییزه گندم و جو از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

تقوی با بیان اینکه انواع بذر توزیع شده بین کشاورزان در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: امسال هزار و ۳۵۰ تن انواع بذر از نوع کوهدشت، دهدشت، چمران، کریم، آفتاب و مهرگان بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: امسال در شهرستان کهگیلویه ۴۸۰ دستگاه ادوات کشاورزی مشغول کار کشت هستند.

تقوی با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه کشت به دو روش سنتی و خاکورز حفاظتی انجام می‌شود، افزود: با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین برگزاری و شرکت آن‌ها در کلاس‌های آموزشی چندسالی است که در زمینه استفاده از ادوات مکانیزه کشاورزی رشد چشمگیری داشته و با حمایت‌های جهاد کشاورزی در این خصوص، دستگاه‌های مکانیزه و پیشرفته خوبی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ش

آغاز کشت گندم و جو در ۴۲ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.