تسهیلات 700میلیاردی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: امسال 700 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال و رونق کسب و کار مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه خواهد شد.

تخصیص 700میلیارد ریالی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه ازمحل تسهیلات بانکی تبصره 16 درسالجاری 550 میلیارد ریال سهمیه اشتغالزایی برای استان همدان در نظر گرفته شد افزود: همچنین از منابع داخلی این نهاد نیز 150 میلیارد ریال به بحث اشتغال اختصاص یافت که در مجموع امسال حدود 700 میلیارد ریال در راستای اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد هزینه می شود.

وی با بیان اینکه هر سال بخشی از مددجویان که از تسهیلات اشتغالزایی استفاده می کنند به خودکفایی می رسند ادامه داد: در این زمینه در سال جاری خودکفایی 2 هزار و 500 خانواده زیر پوشش کمیته امداد همدان هدفگذاری شده است که تا امروز 2 هزار خانواده شناسایی و پرونده خودکفایی آنها کامل شده است که تا پایان سال این تعداد به 2 هزارو 500 خانواده می رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار و 845 شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است و حدود 230 میلیارد ریال برای ایجاد این مشاغل هزینه شده است.

ترکمانه گفت: وجه تمایز ایجاد شغل در کمیته امداد با دیگر حوزه ها در این است که در این نهاد قبل از پرداخت تسهیلات، در حوزه مشاوره اشتغال، استعداد و انگیزه و مهارت های خانواده ها شناسایی و آموزش های لازم پیش بینی می شود که در این راستا سال گذشته 18 میلیارد ریال برای آموزش خانواده ها هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه  ایجاد شغل بدون مهارت توجیه ندارد بیان کرد: پس از پرداخت تسهیلات، بر کسب و کار ایجاد شده نظارت می شود و کارشناسان با پیگیری و سرکشی مداوم ، انحرافات از کار را پیگیری و آموزش های لازم را ارائه می کنند.

انتهای پیام/ج

تخصیص  700 میلیارد برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار