نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در اسلام قلعه

فعالان اقتصادی ایران و افغانستان نشست مشترکی را در گمرک اسلام قلعه افغانستان برگزار کردند.

نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در اسلام قلعهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فعالان اقتصادی ایران و افغانستان نشست مشترکی را در گمرک اسلام قلعه افغانستان برگزار کردند.

«احمد شعیب معصومی»، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ولایت هرات در این نشست گفت: طی چند سال اخیر گام های موثری در راستای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان برداشته شده که در این زمینه دولت افغانستان توانسته است تجارب خوبی از دولت ایران در همه زمینه ها کسب کند.

وی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان مشترکات فرهنگی را سرمایه ای بزرگ برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی 2 کشور می دانند و از هر گونه ابتکارات در این زمینه به طور متقابل حمایت می شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ولایت هرات اظهار داشت: خراسان رضوی و مرز دوغارون نقش به سزایی در اقتصاد و رونق بازارهای افغانستان دارد و روزانه بیش از 300 دستگاه کامیون ترانزیت از طریق این مرز ایران وارد کشور افغانستان می شود.

احمد شعیب معصومی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 740 هزار تن انواع کالای ترانزیت شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در قالب 38 هزار کامیون ترانزیت وارد کشور افغانستان شده که نشان از بازار پسندی محصولات ایرانی در افغانستان است.

قابل ذکر است که یک گروه 20 نفره از فعالان اقتصادی ایران که با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری، اقتصادی و بررسی رفع موانع صادرات و رفع برخی مشکلات رانندگان 2 کشور صبح شنبه وارد اسلام قلعه افغانستان شده بودند و عصر دیروز از مرز دوغارون وارد ایران گردیدند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار