آبادان جزو اولین ها بوده اما وضعیت کنونیش مورد وثوق مردم نیست

امام جمعه آبادان گفت: مشکلات آبادان مربوط به این دولت و آن دولت نیست بلکه از زمان بازسازی خشت اولش کج نهاده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان افزود: اینکه می دانیم آبادان جزو اولین ها بوده اما وضعیت کنونیش مورد وثوق مردم نیست در واقع تلنگری است به مدیران اجرایی، آنچه از این روزهای آبادان می شنویم و می بینیم دلمان را به درد می آورد.

وی گفت: مشکلات آبادان مربوط به این دولت و آن دولت نیست بلکه از زمان بازسازی خشت اولش کج نهاده شد. در آبادان ۱۳ هزار بیکار ثبت شده وجود دارد و این در حالی است که اگر افراد ثبت نام نشده را نیز به آن اضافه کنیم آنگاه رقم بیکاران در این شهرستان بسیار بالاتر از آمارهای موجود می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: تاسف می خوریم که با وجود تمام ظرفیت های این شهرستان نتواسته ایم در طول ۲۰ سال کاری اساسی برای آبادان انجام دهیم.

 امام جمعه آبادان گفت: امروز مردم آبادان کارد به استخوانشان رسیده به گونه ای که دیگر تاب تحمل هیچ چیزی را ندارند. کشاورزی منطقه چند سال است که قرار بود انجام شود اما هنوز هیچ خبری خوبی در این باره نیست.

حجت السلام ابراهیمی پور افزود: کشاورزی، شهرک های صنعتی، پالایشگاه، گمرک، بندر و منطقه آزاد داریم اما وضعیت بیکاری مردمانمان نگران کننده است. گفته اند از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴چهار هزار شغل ایجاد شده است؛ حا سئوال این است که چند درصد از این مشاغل پایدار است. به صرف اینکه یک نفر یک ماه سر کار بوده نمی شود گفت که شغل ایجاد کرده ایم.

وی گفت: برادران عرب ما زمین های کشاورزیشان خشک شده است، سد زدند و آبها را به جای دیگر انحراف دادند اما به هر حال مردم مطالباتی دارند که باید پاسخ داده شود.

امام جمعه آبادان افزود: در بحث فاز ۲ پالایشگاه مسئولان مربوطه بایستی پیمانکاران و نیروهای مورد نیاز در انجام پروژهایشان شان را از منطقه بگیرند  ضمن آنکه پالایشگاه نیز بحث آموزش افراد را نیز عهده دار شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: گمرک باید احیا شود. موضوع لایروبی اروند رود باید به طور جدی دنبال شود اگر چه بیان این موضوع از زبان رئیس جمهور شیرین بود اما رفته رفته به دلیل راکد ماندن اقدامات در کام مردم تلخ شد.

انتهای پیام/د

برگزاری نشست شورای اشتغال در آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.