مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

تقویت پیوند بین صنایع تولیدی و بازار ضروری است

نجفی گفت: تقویت ارتباط و پیوند بین صنایع تولیدی و بازار، عامل مهمی در بازاریابی است .

تقویت پیوند بین صنایع تولیدی و بازار ضروری استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در دیدار صمیمانه با علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط کشور که بخش عظیمی از تولید کشور را به خود اختصاص داده اند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید تمرکز بیشتر را بر تقویت این واحدها داشته باشیم . طبق قانون بنگاه های صنفی کوچک و متوسط باید در شهرک های صنفی مستقر شوند تا بتوانیم مجوز صادر کنیم و زیرساخت های لازم را برایشان فراهم کنیم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون حمایت چندانی از صنایع صورت نگرفته است، افزود: برای ایجاد شهرک های صنفی تخصصی آن طورکه باید و شاید تاکنون توجه نشده و هرکس زمینی داشته ، برای گرفتن مجوز و ساخت شهرک صنفی اقدام کرده و همین مساله باعث بالا رفتن هزینه ها و اثر بخش نبودن فعالیت ها شده است.
 
نجفی تصریح کرد: ساماندهی شهرک های صنفی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و باید زیرساخت های ایجاد شهرکهای صنفی اصلاح شود . در این راستا باید بنگاه های کوچک و متوسط یا SME ها در کنار ما قرار بگیرند و مشکل اصلی ما نبود پیوند بین صنایع متوسط و کوچک با بازار است که مساله بسیار مهمی است و این ارتباط باید شکل بگیرد .
 
رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران گفت: بيش از ۴۳ هزار واحد صنعتی در شهركهای صنعتی مستقر هستند، بنابراین اگر بتوانیم از این تعداد، ۱۰ هزار واحد را با کمک و همکاری یکدیگر ساماندهی کنیم ، با تقویت ارتباط با بازار، کار توسعه ای بزرگی شکل خواهد گرفت.
 
وی افزود: در قدم نخست باید به دنبال صنایعی که ظرفیت بیشتری را در بازار دارند مانند صنعت (پوشاک، چرم وچوب ) رفت و آنها را ساماندهی کرد و برای تولیداتشان ارتباط مستقیم با بازار داشت.
 
نجفی بیان کرد: اگر تسهیلاتی به این واحدها پرداخت می شود، باید روند نظارتی بر ارائه این تسهیلات صورت بگیرد . همچنین لازم است تا این صنایع به لحاظ بازاریابی و حتی نحوه تبلیغات در بازار و داخل وخارج کشور مورد حمایت قرار بگیرند.
 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: اگر قرار است نمایشگاهی دایر شود، باید SMEها و تولیدکنندگان در آن حضور داشته باشند. قبلا نیز شرط اصلی برای حضور در نمایشگاه ها ، حضور اتحادیه های تولیدی بود، اما چندین سال است که این مساله مهم فراموش شده و نمایندگی های سطح دوم نمایشگاه ها را اداره می‌کنند که لازم است این مساله اصلاح شود.
 

بنگاه های تولیدی نیازمند سیاست های تشویقی

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در اين نشست، اظهار کرد: بیشتر قوانین و مقررات کشور در حوزه تولید بر سیاست های تنبیهی است، در حالیکه برای رشد تولید در کشور، بنگاه های تولیدی نیاز به سیاست های تشویقی دارند .

 فاضلی افزود: ۸۴ هزار بنگاه صنعتی در کشور داریم که تنها ۳ هزار بنگاه آن صنایع بزرگ محسوب می شوند و ۸۱ هزار واحدها جزء صنایع کوچک و متوسط یا SME ها به حساب می آیند که باید تحت مدیریت قرار بگیرند.

 وی تصریح کرد: در سال های گذشته کارهای خوبی انجام شده ، اما بخش صنایع کوچک مطابق با صنعت دیده نشده اند که لازم است با همیاری یکدیگر شهرک های تخصصی مخصوص صادرات را ایجاد و واحدهای تولیدی را در آنجا مستقر کنیم. این مسئله برای کشور مطلوب نیست که نزدیک به ۹۰ هزار بنگاه تولیدکننده در بخش پوشاک داریم اما نتوانسته ایم برایشان شهرک های صنعتی تخصصی ایجاد کرده و ایده ای برای تولید به آنها بدهیم .

 فاضلی با بیان اینکه باید از صنایع تولیدی حمایت کرد تا بتوانند کیفیت کالای داخلی را بهبود ببخشند ، افزود: اکنون در خیلی از صنایع مانند پوشاک، چوب وچرم ظرفیت های بسیار خوبی داشته و می توانیم در این زمینه ها برندهای خوبی را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه تشکیلات اصناف آماده همکاری با سازمان شهرک های صنفی است، گفت: از دولت خیلی توقع نداریم و نیاز است تا مجلس نیز تولید و اقتصاد کشور را حمایت کنند. برای بخش تولید نیاز به سیاستهای تشویقی داریم اما بیشتر قوانین و مقررات ما در این زمینه تنبیهی است که باید اصلاح شود.

 رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برای نخستین بار بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب توانستیم اعتباراتی را برای بنگاه های صنفی منظور کنیم و مصوبه بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیاردی را از دولت بگیریم .

 فاضلی با تاکید بر اینکه بنگاه های تولیدی ما نیاز به حمایت دارند و باید مسیر توسعه اقتصادی را برایشان هموار کرد، افزود: اگر دولت  نمی تواند به لحاظ تسهیلاتی خیلی کمک کند، حداقل یکسری شرایط و سیاست های تشویقی مانند کم کردن هزینه حامل های انرژی ، مالیات و بخشودگی سهم حق بیمه کارفرما را برای واحدهای تولیدی در نظر بگیرد که همه این موارد می تواند کمک بزرگی به تولید کشور باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار