افزایش حریم شهر زاهدان از ۱۳ به ۲۱ هکتار

معاون برنامه ریزی شهرداری زاهدان گفت: یکی از بحران‌های اصلی کلانشهر زاهدان کوچک بودن حریم شهر است که حریم شهری زاهدان در طرح جامع از ۱۳ به ۲۱ هزار هکتار افزایش پیدا کرد واین موضوع سبب افزایش ارائه خدمات و نظارت‌های شهری شد.

افزایش حریم شهر زاهدان از ۱۳ به ۲۱ هکتاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود دشتی معاون برنامه ریزی شهرداری زاهدان در جلسه ساماندهی حاشیه نشینی شهر زاهدان گفت: حاشیه نشینی صرفا یک پدیده کالبدی نیست و سیاست‌ها و توانمند سازی حاشیه نشینان باید مد نظر قرار گیرد که خوشبختانه ۳۰ درصد از اعتبارات عمرانی در بافت حاشیه شهر هزینه می‌شود تا شکاف حاشیه شهر با خود شهر به حداقل برسد.

وی در ادامه بیان کرد: کنترل حاشیه نشینی در زاهدان از سال ۱۳۷۸ آغاز شد که مشارکت مردم در مدیریت حاشیه شهر اولین سیاست بود.

معاون شهردار زاهدان تصریح کرد: زاهدان و چهار شهر دیگر با بانک جهانی قراردادی امضا کردند که از سال ۱۳۸۰ مدیریت مناطق حاشیه شهر به صورت کلی در دستور کار قرار گرفت که نفوذ به بافت و بازگشایی معابر در این مناطق از اقدام‌های تاثیر گذار بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای کنترل حاشیه نشینی مدیریت مهاجرت روستاییان به شهر‌ها ست که اگر توانمندسازی‌های روستاییان در روستا‌ها بیشتر شود مهاجرت به شهر‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

دشتی در باره برنامه شورای اسلامی شهر برای جمع آوری آب‌های سطحی زاهدان گفت: طرح جامع جمع آوری آب‌های سطحی اولویت اصلی و در دست اجراست که در این راستا احداث چاه‌های جذب در نقاطی که آب‌های سطحی بیشتری جمع می‌شود، پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ تا ۵۰ درصد فعالیت‌های شهرداری زاهدان در حاشیه شهر انجام می‌شود.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان موظف شدند ۳۰ درصد از اعتبارات خود را برای ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه شهر هزینه کنند.

انتهای پیام/گ

افزایش حریم شهر زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار