رهبر حزب سعادت ترکیه: آنکارا روابط خود را با اسراییل قطع کند

کارا ملا اوغلو گفت برای مقابله با فرمان ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، باید دولت ترکیه روابط همه جانبه خود را با اسرائیل بطور کامل قطع کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ملی گازته، تمل کارا ملا اوغلو -- رهبر حزب سعادت -- مردم ترکیه را به تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی، مقابله با فرمان رئیس جمهور آمریکا و حمایت از قدس شریف فرا خواند.

کارا ملا اوغلو تاکید کرد برای مقابله با فرمان ترامپ درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس، باید دولت ترکیه روابط همه جانبه خود را با اسرائیل بطور کامل قطع کند.

رهبر حزب سعادت ضمن اشاره به سخنان رجب طیب اردوغان که قبل از صدور فرمان ترامپ درباره قدس گفته بود؛ «اگر ترامپ این فرمان را رسما اعلام کند، ترکیه روابط دیپماتیک با اسرائیل را قطع خواهد کرد»، افزود: دولت ترکیه باید بلادرنگ همکاری سیاسی، تجاری، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و همه نوع همکاری با اسرائیل را قطع و قراردادهای دوجانبه را لغو کند. فرمان ترامپ درباره قدس به منزله ریختن بنزین روی آتش در منطقه است و نتایج وخیمی در بر خواهد داشت. از همه برادران و خواهران در خواست می کنم که روز یک شنبه ساعت 13در «ینی کاپی» استانبول در میتینگ عظیم حمایت از قدس شرکت کنند.

انتهای پیام/

درخواست رهبر حزب سعادت ترکیه برای قطع رابطه با اسراییل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
اکبر
۲۳:۱۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
اردوغان هم مثل مسعولان عربستانی از هفته ها پیش ترامپ او را در جریان تصمیم خود ش در رابطه با قدس گذاشته بود همانجوری که اردوغان تمام اسرار سوریه وایران و روسیه را در اختیار ترامپ میگذرد خطری که ترکیه ودولت اردوغان برای ایران دارد کمتر از اسرائیل و عربستان نیست
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۲:۳۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
تركيه بايد بخاطر داشته باشه زمانيكه حمايت از داعش ميكردهر روز يكجا ازمناطق تركيه بمب گذاري ميشداما بعداز پيوستنش به ايران و روسيه تركيه به آرامش رسيد طرف اسرائيلي نميتواندشريك قابل اطميناني باشه اصلايه جوراي خود تركيه هم قابل اعتماد نيست
آخرین اخبار